در برنامه «یک فیلم یک سلام»؛

«آیدا پناهنده»: با بهترین گروه دنیا کار کردم/ «پژمان بازغی»: رکورد دار بازی در آثار فیلم اولی‌‌ها هستم

از سلسله نشست‌های برنامه‌ی «یک فیلم یک سلام» ظهر امروز نشست رسانه‌ای فیلم «ناهید» با حضور بازیگران و کارگردان این فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ از سلسله نشست‌های برنامه‌ی «یک فیلم یک سلام» ظهر امروز نشست رسانه‌ای فیلم «ناهید» با حضور بازیگران و کارگردان این فیلم برگزار شد.

«بیژن امکانیان» بازیگر تلویزیون و سینما بیان کرد: قبلا با خانم پناهنده همکاری‌ داشته‌ام. این فیلم را به خاطر علاقه به فیلمنامه دوست داشتم و انتخاب کردم و این آشنایی در طول پروسه‌ای بود که تا مرحله‌ی اجرا طول کشید.
 
وی افزود: فیلم یک قهرمان جدید را به سینما معرفی می‌کند و در این فیلم تعریف جدیدی از قهرمان ارائه می‌شود. من این فیلم را از این نظر دوست داشتم که در حین سادگی دارای لایه‌های عمیق است.
 
امکانیان افزود: من خیلی تلاش کردم که این فیلم در بخش سودای سیمرغ داوری شود،‌ اما هیات انتخاب نسخه‌ی ناقص آن را برای بخش نگاه نو انتخاب نمودند. من حتی اصرار داشتم که با ارائه‌ی نسخه‌ی کامل، این فیلم در بخش سودای سیمرغ قرار بگیرد، اما قبول نکردند.
 
وی همچنین اظهار داشت: برای این فیلم در تمام ابعاد و تمام عوامل، تلاش زیادی شد و کسی در این فیلم به دنبال رفع تکلیف نبود. همه با عشق و علاقه ظاهر شدند.
 
در ادامه «پژمان بازغی» گفت: سال 92 بود که فیلم «ناهید» به من پیشنهاد شد و من با خواندن فیلمنامه آنقدر این نقش را دوست داشتم که پیشنهاد دادم نقش «ناهید» را به من بدهند. این فیلمنامه با دقت و وسواس تمام نوشته شده و در سال 93 پس از کش و قوس‌های فراوان ساخته شد.
 
وی تاکید کرد: با احترامی که برای هیات انتخاب جشنواره فجر قائل هستم، باید بگویم که این اتفاقات زنگ خطری برای خانه‌ی سینماست. من، نوید محمدزاده و ساره بیات یک سال پای این فیلم ایستادیم و با توجه به اینکه «ناهید» یک فیلم اولی بود، این موضوع که با وجود این تلاش‌ها به بخش سودای سیمرغ نرفت، ناراحت کننده است. به نظر من کارگردان این فیلم بسیار خوب وارد سینما شده است و عوامل فیلم از کسانی که حرفه‌ای و تازه وارد هستند، تشکیل شده است. معمولا فیلم‌های اول به دلیل اینکه استطاعت مالی کافی ندارند، دیده نمی‌شوند، اما به نظر من در این فیلم نگاه محکم و استعداد کارگردان فیلم بسیار کمک کننده بود.
 
بازغی در ادامه عنوان کرد: من رکورد دار بازی در فیلم‌های کارگردان‌های فیلم اولی هستم و با وجود اینکه تیم خوب و بازی خوبی ارائه می‌شود هیچگاه در جشنواره دیده نمی‌شود.  من فکر می‌کنم که اساس نامه‌ی جشنواره نیاز به بازنگری دارد چون مربوط به دهه‌ی 60 است و فضای سینما و میزان تولیدات در سال 60 اینگونه نبوده است. عوامل فیلم با وجود این همه تلاش، باید دیده شوند. خیلی از عوامل این فیلم حرفه‌ای هستند. نباید در جشنواره فقط به فیلم‌های سودای سیمرغ بسنده شود.
 
«ساره بیات» پس از سخنان بازغی بیان کرد: از اینکه با آقای بازغی و امکانیان کار کردم، خوشحالم. از مشاور لهجه تشکر می‌کنم. باید بگویم که ناهید فیلمی است که با دیدن آن احساس می‌کنید پس از مدت‌ها در سینما یک فیلم دیده‌اید. من یک جمله در مورد این فیلم می‌گویم که وقتی آن را ببینید متوجه خواهید شد و آن این است که "می‌خوام بدونم من بدترم یا احمد؟"؛ از تک تک بچه‌های گروه تشکر می‌کنم و متاسفم از اینکه این فیلم در بخش سودای سیمرغ قرار نگرفت.
 
وی افزود: از کارگردان بسیار نکته سنج و فعال این فیلم تشکر می‌کنم که به من یاد داد گزیده کار و سخت گیر بمانم.

 نوید محمدزاده بازیگر فیلم "ناهید" بیان کرد: حس من در مورد این فیلم خیلی خوب است و معتقدم باید فیلم را ببینید و در مورد آن خودتان قضاوت کنید.



وی افزود: من اصالتا کرد هستم و به این موضوع مفتخرم، برای لهجه گیلکی خیلی تمرین کردم و اصولا کار بازیگر تمرین است. یک سکانس که با آقای امکانیان داشتم سکانس بسیار خوبی بود و کمک‌های بسیار زیادی از جانب بیژن امکانیان دریافت کردم که باید از او تشکر کنم.

وی در پایان گفت: برای من مهمتر از سیمرغ همین جلسات پرسش و پاسخ است.

آیدا پناهنده کارگردان فیلم "ناهید" بیان کرد: سبک کارگردان ممکن است در فیلمی زنانه یا مردانه باشد، اما فیلم "ناهید" زنانه نیست. باید بگویم که من با بهترین گروه دنیا کار کرده ام، پس از سالها کار سخت بالاخره این فیلم ساخته شد و با وجود شرایط سخت جوی و هوای بسیار سرد با همکاری گروه این فیلم ساخته شد. من به خاطر اینکه بتوانم به روند فیلم کمک کنم باید لهجه شمالی را یاد می‌گرفتم.

پناهنده همچنین بیان کرد: من همه را به تماشای این فیلم دعوت می‌کنم. این فیلم مخاطب خاصی ندارد و همه آن را دوست خواهند داشت و این چپ و راست و جناح خاصی نمی شناسد.

پس از سخنان کارگردان از پوستر فیلم "ناهید"، رونمایی شد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار