مفتی کل قدس و سرزمین فلسطین امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای با اعلام کرد که انتشار دوباره تصاویر توهین‌آمیز به پیامبر سبب دامن زدن به احساسات کینه‌جویانه میان مردم می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "شیخ محمد حسن"، مفتی کل قدس و سرزمین فلسطین امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازنشر تصاویر توهین‌آمیز به پیامبر اسلام سبب دامن زدن به احساسات کینه جویانه و خشم میان مردم خواهد شد.

مفتی کل فلسطین در این بیانیه گفت: دلالت واضح بر تجاوز آشکار به احساسات مسلمانان و بی‌اعتنایی به آن وجود دارد؛ این توهین سبب تأثیر گذاری بر احساسات نزدیک به یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان که این کاریکاتور متعلق به پیامبرشان می‌باشد خواهد شد.

مفتی قدس همچنین با مخالفت با انتشار این چنین تصاویری با بهانه آزادی بیان و اندیشه گفت: آزادی بیان و اندیشه با تجاوز به حقوق دیگران و تجاوز به مقدساتشان در تعارض است.

مفتی کل فلسطین در این بیانیه همچنین تصریح کرد: در زمانی که انتشار این چنین تصاویری توهین آمیزی محکوم می‌شود، تجاوز به بی گناهان و تروریستم ظالمانه با تمامی اشکال آن نیز محکوم است.

وی درادامه گفت: اسلام مخالف خشونت علیه بی گناهان است؛ چه از مسلمانان باشند و چه از غیر مسلمانان و با حلال شمردن ریختن خون مردم به ناحق و بدون ضوابط شرعی مخالفت می‌کند و هدف وسیله را توجیه نمی کند.

مفتی قدس همچنین در بیانیه خود از سازمان ملل خواست تا قانونی به تصویب برساند که از توهین به ادیان و چهره‌های دینی جلوگیری کند.

گفتنی است، مجله "شارلی ابدو" امروز چهارشنبه تصویری کاریکاتوری و توهین آمیز از پیامبر اسلام را در شماره جدید خود پس از حمله به دفتر این مجله در هفته گذشته که طی آن 12 تن کشته شدند را منتشر ساخته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۵ دی ۱۳۹۳
مرگ بر شارلی ابدو
United States of America
حسین
۲۳:۴۴ ۲۴ دی ۱۳۹۳
مرگ بر شارلی ابدو
آخرین اخبار