قشقاوی در جمع خبرنگاران مطرح کرد

شکیل کمیته ای برای آزادی "نیکبخت" دیپلمات ربوده شده

معاون امور کنسولی و امور مجلس وزیر خارجه در جمع خبرنگاران گفت: کمیته ای برای پیگیری روند آزادی آقای نیکبخت دیپلمات ربوده شده ایرانی تشکیل شده تا خبر خوبی به زودی به خانواده این دیپلمات ربوده شده داده شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،  قشقاوی در جمع خبرنگاران گفت: کمیته ای برای پیگیری روند آزادی آقای نیکبخت دیپلمات ربوده شده ایرانی تشکیل شده تا خبر خوبی به زودی به خانواده این دیپلمات ربوده شده داده شود.  
 
قشقاوی در ادامه با اشاره به شخصیت شیخ ابوالقاسم اسدی افزود: این دیپلمات شهید از افراد خوش نام، ایثارگر و خوش سابقه وزارت خارجه بوده که ماموریت های زیادی داشتند که آخرین ماموریت وی در کشور یمن بود که با کمال تاسف علی رغم مصونیت داشتن دیپلمات ها وی به شهادت رسید.
 
معاون امور کنسولی و امور مجلس وزیر تصریح کرد: در خصوص مقابله با تروریسم در منطقه و ادعای غربی ها مبنی بر مبارزه با تروریسم جدیت خاصی وجود ندارد.
 
وی گفت: ایثارگرترین نیروها در وزارت خارجه هستند به طوری که 40 درصد از کادر این وزارت خانه  از ایثارگران تشکیل شده  است.
 
قشقاوی اظهار داشت: دانش آموخته ترین وزارت خانه، وزارت خارجه است که از این ویژگی های دیپلماتی مثل شهید اسدی بیرون آمده است.  
 
وی در خصوص مبارزه با تروریسم افزود: طبق آمار خود غربی ها شش هزار نفر از جوانان آن ها به داعش پیوستند و این سوال وجود دارد که چه طور ممکن است که نسل چهارم مهاجر به اروپا که سال هاست با سرزمین مادری فاصله گرفته اند و در محیط سکولار سنتی غرب رشد کرده اند سر از تروریسم درآورند.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران بیان داشت: بی تردید سیاست غلط غربی ها در منطقه و موضع دو گانه و برخورد گزینشی آن ها با تروریسم باعث این رویدادها و اتفاقات شده است.  
 
قشقاوی ادامه داد: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران کاملا منطقی، عقلانی و علمی است اما تفکر غربی و اروپایی غیرمنطقی و غیرعلمی است و این امر باعث شده که ما در منطقه دست برتر باشیم و سیاست های آن ها شکست بخورد. 

انتهای پیام /
برچسب ها: قشقاوی ، نیکبخت ، دیپلمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.