بیماری‌های ناشی از غذا خطر سوء تغذیه را سه برابر افزایش می‌دهند

تحقیقات نشان می‌دهند که بیماری‌های ناشی از غذا به ویژه هنگامی که درمان مناسب برای آنها صورت نگیرد، خطر سوء تغذیه را تا سه برابر افزایش می‌دهند.

محمد کاظم شفیعی‌ استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: بیماری‌های ناشی از آب و غذا برروی افراد آسیب پذیر به ویژه کودکان، نوجوانان، زنان باردار، سالمندان و افراد با نقص سیستم ایمنی‌ با عوارض بیشتری همراه است.

شفیعی افزود: بر طبق تحقیقات ، عفونت‌های ناشی از غذا و سوء تغذیه‌ اثرات متقابلی بر روی هم دارند و ابتلا به هر یک می‌تواند خطر دیگری را افزایش دهد.

 وی تاکید کرد: تحقیقات نشان می‌دهند که بیماری‌ها ناشی از غذا به ویژه هنگامی که درمان مناسب برای آنها صورت نگیرد، خطر سو تغذیه‌ را تا سه برابر افزایش می‌دهند.

شفیعی گفت: در صورتیکه‌ فرد دچار‌ سو تغذیه شود، رشد و عملکرد سیستم ایمنی بدن دچار اختلال خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه سو تغذیه‌ در کودکان خطرات و مشکلات زیادتری به دنبال دارد یاد آور شد: مبتلایان به سو تغذیه که در نتیجه بیماری خود دچار ضعف سیستم ایمنی شده‌اند، در مقابل سایر بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های عفونی نظیر عفونت‌های تنفسی بسیار آسیب پذیر بوده و احتمال مرگ و میر در آنها بیشتر است.



انتهای پیام/

برچسب ها: بیماری ، غذا ، سوءتغذیه ، عفونت ، تنفس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار