تقویم تاریخ در آینه ورزشی؛

پیروزی پر گل ایران برابر امارات در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا

امروز دوشنبه 29 دی 1393 هجری شمسی برابر با 27 ربیع الاول 1436 هجری قمری و 19 ژانویه 2015 میلادی است.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 143 سال پیش در چنین روزی سرگردپاری جم از انگلستان ورزش تنیس را به شکل امروزی ابداع کرد و بعد‌ها نام او را تنیس‌روی چمن گذاشت.
 
پاری جم نخستین باشگاه تنیس را در شهر لمینتن با مقررات و قوانین مربوط به آن تاسیس کرد.
 
87 سال پیش در چنین روزی فدراسیون بین‌المللی تنیس روی میز در اجلاسی که در لندن برگزار شد تاسیس گردیدو هوون ایرووانک برای ریاست این فدراسیون برگزیده شد در این اجلاس ابعاد رسمی نیز به طول دو متر و هفتاد و چهار سانتی متر عرض یک متر و 52 سانتی متر و ارتفاع 75 سانتی متر به تصویب رسید.
 
75 سال پیش در چنین روزی ویکتور سانیف قهرمان و رکوردار پرش سه گام جهان در شهر لمینگراد شوروی به دنیا آمد سانیف در المپیک1968 مکزیکوسیتی، 1972 مونیخ و 1976 مونترال کانادا در ماده پرش سه گام برنده سه مدال طلا شد او با رکورد 17 متر و 44 سانتی متر مدت‌ها رکورد دار جهان بود.
 
53 سال پیش در چنین روزی پیکراسلراز نیوزیلند در مسابقات داخلی کشورش مسافت یک مایل را در زمان 3 دقیقه و 54 ثانیه و 4 دهم ثانیه دوید و رکورد سابق جهان را یک دهم ثانیه کاهش داد. حد نصاب قبلی را ورزشکار استرالیایی به دست آورده بود.
 
52 سال پیش در چنین روزی مسابقات اسکی جام ریچارد نبت در شمشک تهران برگزار شد. صمد کیا شمشکی مقام اول را به دست آورد. در این نخستین دوره این مسابقات 32 نفر از سراسر ایران شرکت کرده بودند. این مسابقه به همت ریچارد نبت از مهندسان معدن ذغال سنگ شمشک در ایران برای تشویق ورزشکاران برگزار گردید.
 
در سال 1978 در چنین روزی هربرت چاپمن یکی از مربیان موفق و تاثیر‌گذار آغاز قرن بیستم متولد شد.  وی  چهارده سال در نقش بازیکن در تیمهای مختلف حضور داشت. اوج موفقیتش در عرصه مربیگری طی سالهای 1925 تا 1934 در تیم آرسنال بود.
 
در سال 1389 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدارش در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملتهای آسیا در قطر مقابل امارات به برتری سه بر صفر رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: پیروزی ، گل ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار