«مریلا زارعی» در «یک فیلم‌ یک سلام»:

نیروهای تازه نفس موجب پویایی سینما می‌شوند/ انگیزه را از فیلم اولی‌ها نگیرید

مریلا زارعی، با انتقاد از برخی سیاستهای جشنواره گفت: این اتفاقات انگیزه‌ی فیلم خوب ساختن را از فیلم اولی‌ها می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، نشست مطبوعاتی فیلم "ماهی سیاه کوچولو" با حضور مریلا زارعی، مصطفی زمانی، همایون ارشادی، بازیگران این فیلم؛ مجید اسماعیلی،‌ کارگردان و طالب‌آبادی، نویسنده صبح امروز در پردیس ملت برگزار شد.

مریلا زارعی، بازیگر این فیلم پس از خیر مقدم به اصحاب رسانه گفت: پس از یک سال و با وجود نقش‌هایی که به من پیشنهاد می‌شد قصه‌ای بدستم رسید که آقای طالب‌آبادی، نگارش آن را بر عهده داشت،‌ و من به این دلیل که قلم و آثار ایشان را دوست دارم این نقش را پذیرفتم. کارگردان خوش فکر و مسلط این فیلم نیز که کارهایش را اتفاقی دیده‌ام یکی از دلایل پذیرفتن نقش بود.

زارعی، افزود: وقتی نیروهای تازه نفس وارد سینما می‌شوند باعث پویایی و هوای تازه در سینما می‌شوند و من از اینکه در این فیلم با این عوامل همکاری داشتم خوشحالم و احساس خوبی دارم.

وی با اشاره به تجربه "ماهی سیاه کوچولو" بسیار سخت بود گفت: فضای قصه باعث سخت شدن شرایط فیلم می‌شد، البته در طول این چند وقت نقش‌هایی به من پیشنهاد شده که بسیار راحت‌تر و آسان‌تر بود اما من این نقش را انتخاب کردم و با تمام سختی کار اگر اثر مورد پسند مخاطب واقع شود خستگی ما رفع می‌شود.

زارعی، هم‌چنین اظهار داشت: وقتی بازیگر کاری را شروع می‌کند خیلی به سیمرغ فکر نمی‌کند هرچند که تشویق و تایید اهل فن سینما بسیار خوب است اما من این فیلم را خودم انتخاب کردم.

وی گفت: قطعاً کسانی‌که در جشنواره سیاست‌گذاری می‌کنند باید به این مسئله توجه داشته باشند و اصولی‌تر فکر کنند که فیلم اولی‌ها با این شرایط جشنواره دیگر کار خوب انجام نخواهند داد و این انگیزه خوب فیلم ساختن را از فیلمسازانی که اثر اولشان است می‌گیرد، این موضوع سینما را مسموم می‌کند.

این بازیگر تصریح کرد: به نظر من وقتی مخاطب کار را تایید کند عوامل فیلم جایزه خود را گرفته‌اند، به هرحال شرایط هر گونه که باشد انگیزه من را از همکاری با فیلم اولی‌ها نمی‌گیرد چون فقط کار مهم است.

وی در پایان گفت: از همه مخاطبین جشنواره خواهش می‌کنم هر 11 فیلم بخش نگاه نو را حتماً ببینند که قطعاًٌ اتفاق خوبی در این فیلم‌ها افتاده است، و این را بدانند که ما همه تلاشمان را برای ارائه فیلم خوب کرده‌ایم.

مجید اسماعیلی، کارگردان بیان کرد: این کار سومین تجربه من با آقای طالب‌آبادی، بود وقتی پیشنهاد کار به من شد احساس کردم که چند قدم جلو هستم چون محمد رضا شفیعی، هم تهیه کننده این فیلم بود.

اسماعیلی، هم‌چنین عنوان کرد: من در خصوص فیلم‌های تاریخی فیلم نمی‌سازم چون علاقه‌ای به این موضوع ندارم و حافظه تاریخی من بسیار ضعیف است،‌در این فیلم هم من در حقیقت از حادثه آمل هیچ اطلاعی نداشتم و پس از پیشنهاد فیلمنامه به دنبال مطالعه رفتم که برایم جذاب هم بود.

کارگردان «ماهی سیاه کوچولو» افزود: نگاه زیبایی به این موضوع شده است که این نگاه توسط آقای طالب‌آبادی، به نحو مناسبی بیان شده که من را جذب کرد.

وی  اظهار داشت: وقتی فیلمنامه نوشته می‌شود بازیگران آن برای کارگردان تصور می‌شود، من خدا را شکر می‌کنم که دقیقاٌ همان بازیگران مد نظرم برای این فیلم نهایی شدند.

اسماعیلی گفت: شانس یک کارگردان است که همکاری با مریلا زارعی، مصطفی زمانی، همایون ارشادی، و طالب‌آبادی را داشته باشد. هم‌چنین همکاری با آقای شفیعی، برای من بسیار خوب بود چون شرایط را کاملاً برای ما راحت کرده بود، باید بگویم تجربه "ماهی سیاه کوچولو"‌ بی نظیر بود.

طالب‌آبادی، نویسنده فیلمنامه پس از تشکر از برگزاری این برنامه گفت: برخلاف جشنواره‌های گذشته فکر می‌کنم این جشنواره کار اطلاع رسانی را راحت‌تر کرده است. ایده اصلی یک شخصیت به نام شهرزاد بود که سپس به یک موضوع تبدیل شد و این فیلم یک رویارویی را نشان می‌دهد.

طالب‌آبادی، بیان کرد: فیلم مربوط به سال 60 و اتفاقات سیاسی و جریان‌های مربوط به آن سال و بستر تاریخی حمله گروهی از توده‌ای‌ها است.

«مصطفی زمانی»، بازیگر این فیلم گفت: من با پرونده شهرزاد قرار داد داشتم که وقتی پیشنهاد این کار به من شد با این فیلم قرارداد بستم. تمام نگرانی من از ناحیه کارگردانی بود که وقتی با ایشان هم صحبت شدم با کمال میل پذیرفتم که در این فیلم ایفای نقش کنم.

وی افزود: بزرگترین ویژگی آقای اسماعیلی، کنترل و دقت به جزئیات است ایشان فوق‌العاده خوش‌فکر و خوش‌ذوق است، فیلم یک ویژگی داشت و آن این بود که منتظر نبودیم تمام شود و با اشتیاق به کار می‌پرداختیم. پس از صحبت‌های زمانی سکانس‌هایی از فیلم به نمایش در‌آمد و سپس همایون ارشادی، به جای مصطفی زمانی، روی صندلی نشست.

وی گفت: برای هر بازیگری مهم است که با بازیگران حرفه‌ای و مشهور کار کند، یکی از دلایل حضور من در این فیلم بازیگران آن بودند.

«ارشادی» در خصوص همکاری با مجید اسماعیلی،‌ گفت: من در این مدت شاهد بودم که نکاتی مورد نظر این کارگردان است که هیچ کارگردانی به آن دقت نمی‌کند، فقط ایشان می‌توانست از یک نابازیگر یک بازیگر خوب بسازد.

ارشادی، همچنین بیان کرد: این فیلم یک اثر متفاوت است که روابط انسانی و حتی غیر انسانی را هم نشان می‌دهد؛ لوکشین‌های فیلم بسیار بکر بود و می‌تواند برای کسانی‌که به مناطق شمالی رفت‌ و آمد می‌کنند جذاب باشد.

ارشادی، شعار فیلم را این‌گونه بیان کرد: خشم شما را در مرداب نفرت غرق می‌کند، راه پیروز شدن احترام است.

محمد رضا شفیعی،‌ تهیه کننده فیلم بیان کرد: بیش از یک سال است که فیلم نامه نویس این فیلم روی آن کار می‌کند به نظر من لازم است که کارهای متفاوت ساخته شود. سختی کار بیشتر بر دوش کارگردان بود اما همه همکاری می‌کردند.

وی افزود: من چندین بار فیلم را دیدم و امیدوارم این فیلم دیده شود.

شفیعی توصیه کرد: فیلم را کامل ببینید چون ممکن است اتفاقات عجیب‌ و غریبی در آن بیفتد.

در پایان پوستر فیلم که طراح آن شبنم قویدست، بوده است توسط مریلا زارعی،‌رونمایی شد،‌نوع رونمایی مریلا زارعی،‌بسیار جالب بود.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.