آیت الله علوی گرگانی:

بسیج روحانیت برای حفظ جامعه اسلامی از توطئه‌های دشمنان لازم است

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: بسیج روحانیت برای حفظ و نگهداری جامعه اسلامی از توطئه‌های دشمنان لازم است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی قبل از ظهر امروز، در دیدار جمعی از طلاب بسیجی سراسر کشور، اظهار داشت: بسیج روحانیت برای حفظ و نگهداری جامعه اسلامی از توطئه‌های دشمنان لازم است.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع)، اضافه کرد: علمای اخلاق لباس روحانیت را لباس صبر می‌دانند، باید در برابر هر مشکلی صبر کنیم زیرا لباس روحانیت لباس انبیا است پس باید اعمال هم پیامبرگونه باشد.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه متأسفانه امروز برخی روحانیون نیز هستند که ضد اسلام کار می‌کنند و با پوشیدن این لباس به اسلام ضربه می‌زنند، بیان کرد: دشمنان اسلام با واسطه‌های غیر مستقیم بعضی روحانیون را فریب می‌دهند، زیرا می‌دانند که مردم به حرف‌های آنان گوش می‌دهند و اعمال روحانیت را الگوی خود می‌کنند.

وی با بیان اینکه تولید این فیلم‌ها و تصاویر موهن از سوی دشمنان اولین و آخرین بار نیست، زیرا آنان به دنبال ایجاد تنش در جامعه اسلامی هستند و در این حرکت‌ها دست صهیونیست پشت پرده است، بیان کرد: این حرکت‌های دشمنان مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند، زیرا روحانیون حامیان دین هستند که نباید در این جریانات بی‌تفاوت باشند و باید مردم را از توطئه‌های دشمنان آگاه کرد.
آیت الله گرگانی در ادامه صحبت های خود  با اشاره به اینکه دشمنان اسلام به اسم دموکراسی و آزادی هر جسارتی که می‌خواهند انجام می‌دهند، افزود: این توهین به اسم آزادی بیان یک اقدام جاهلانه است،باید روحانیون مردم را آگاه کرده و به جهانیان اثبات کنند که مسلمانان از عقاید خویش کوتاه نمی‌آیند.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه پیامبر(ص) و ائمه(ع) در طول تاریخ خیلی اذیت و آزار‌ها را تحمل کردند، گفت: روحانیون باید در هر شرایطی اگر به او توهین و یا جسارت شد از عقایدش دست برندارد.

آیت الله علوی گرگانی در پایان گفت: ما در مقابل دین مسئولیتمان تا حدی زیاد است که در روایات آمده که حتی اگر جانتان از دست رفت دینتان را حفظ کنید.

انتهای پیام/زا


برچسب ها: توطئه ، روحانیت ، دشمن ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.