سعودی ها بیش از 1.1 میلیارد دلار صرف عروسی می کنند

شهروندان عربستانی سالانه بیش از چهار میلیارد ریال سعودی( یک میلیارد و 150 میلیون دلار) برای تشریفات جشن عروسی و زفاف هزینه می کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از "عبدالغنی الانصاری" مدیر کمیته گردشگری و سفر اتاق بازرگانی و صنایع شهر مدینه منوره با اشاره به اینکه مبلغ واقعی هزینه های ازدواج خیلی بیشتر از این است گفت: می بایست این هزینه ها قانونمند شده و از اسراف جلوگیری شود.

درآمد سرانه در عربستان طبق آمار صندوق بین المللی پول حدود 23 هزار دلار است و بالان بودن هزینه ازدواج موجب شده است بیش از یک و نیم میلیون زن در عربستان به علت خودداری جوانان عربستانی از ازدواج با زنان عربستانی ، فرصت ازدواج پیدا نکنند.

هزینه طلا و جواهراتی که برای عروس خریداری می شود بخش قابل توجهی از هزینه ازدواج را تشکیل می دهد زیرا مقدار طلا و جواهراتی که به عروس هدیه می شود نشان دهنده ارزشی است که داماد برای همسر و خانواده همسرش قائل است.

وزارت دادگستری عربستان در سال 2009 میلادی اعلام کرد برنامه هایی را برای تعیین حداقل سن ازدواج برای دختران مطرح کرده است اما سازمان عفو بین الملل معتقد است دولت عربستان سال هاست چنین طرحی را مطرح کرده اما تاکنون پیشرفتی در این زمینه نداشته است.

این در حالی است که عربستان یکی از امضاء کنندگان کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل است که مطابق آن ازدواج برای افراد زیر 18 سال که کودک محسوب می شوند، ممنوع است.

از سوی دیگر به دنبال بالا رفتن سن ازدواج و مجرد ماندن تعداد بسیاری از دختران در عربستان که مردان آن بیشتر با زنانی از کشورهای عربی دیگر ازدواج می کنند موجب شد که اخیرا گروهی از دانشجویان دختر در این کشور در تویتر، فراخوانی را تحت عنوان "حلال بودن 4 زن در شرع اسلام" به راه انداختند.

مردان عربستانی به داشتن چهار زن اعتقاد داشته و اکثرا زنان خود را از چند ملیت از کشورهای مختلف عربی انتخاب می کنند و در این زمینه هزینه های هنگفتی برای خرید طلاجات و مخارج برپایی عروسی هزینه می کنند.

/ انتهای پیام
منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار