مشهد؛

انتخاب اثر مدرس خانه ملك مشهد به عنوان المان شهري برتر

اثر فهیمه رمضانی اهوازی به عنوان المان شهري برتر جشنواره استقبال از بهار 94 در مشهد انتخاب و اين اثر در نوروز 94 در يكي از خيابان هاي مشهد نصب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، اثر حجمي با عنوان سقاخانه كاري از فهميه رمضاني اهوازي كه در حال حاضر به عنوان هنرمند و مدرس صنايع دستي در مركز آفرينش و پژوهش هنرهاي سنتي خراسان رضوي (خانه ملك) مشغول به فعاليت است بر اساس راي داوران به عنوان يكي از المان هاي شهري در نوروز 94 در مشهد انتخاب شد.

اثر اين هنرمند مشهدي با عنوان سقاخانه نمادي از پيكره يك انسان ملكوتي است كه بر روي زانو نشسته و با مهرباني و عطوفت پرندگان را براي نوشيدن آب تكريم مي كند.

وی هم چنين با استفاده از موتيف ها و آرايه هاي هنري كه بر گرفته از هنرهاي اسلامي است سعي کرده پيام هاي ارزشي نهفته در مذهب تشيع همچون مفاهيم ايثار، شهادت، جاودانگي و ... كه نقطه اوج آن مفاهيم به صورت ملموس در واقعه كربلا اتفاق افتاد را به تصوير کشد.

خاطر نشان میشود در این جشنواره 874 اثر از 140هنرمند سراسر كشور ارسال شده است كه بلافاصله پس از داوري آثار توسط داوران برجسته در نهايت 54 اثر به عنوان المان هاي نوروزي با موضوعات مذهبي، فرهنگي و هنري انتخاب شدند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.