وزیر کشور مالزی:

زندانیان حامی داعش از جمعیت عمومی زندان‌های مالزی جدا می‌شوند

وزیر کشور مالزی روز پنجشنبه اعلام کرد مقامات این کشور، زندانی‌های مظنون به حمایت از داعش را از جمعیت عمومی زندان جدا کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر کشور مالزی روز پنجشنبه اعلام کرد مقامات این کشور، زندانی‌های مظنون به حمایت از داعش را از جمعیت عمومی زندان جدا کرده‌اند زیرا مشخص شده است برخی از آنها ایدئولوژی افراطی این گروه را به هم سلولی‌های خود آموزش می‌دهند.

زاهد حمیدی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: مشخص شده است آنها بر دیگر مجرمان برای پیوستن به این ایدئولوژی تاثیر می‌گذارند.

وزیر کشور مالزی گفت مظنونان داعش در زندان‌های مخصوص اسکان داده می‌شوند.

وی افزود: اینها افرادی تندرو هستند که می خواهند برای جنگیدن به عراق و سوریه بروند. ما می خواهیم آنها را خنثی کنیم.

در حالی که دهها تبعه مالزی یا برای پیوستن به داعش به خارج رفته‌اند یا به علت حمایت از این گروه و تلاش برای سفر به سوریه دستگیر شده‌اند، مقامات مالزی که مسلمانان اکثریت جمعیت آن را تشکیل می‌دهند، بیش از پیش در این خصوص ابراز نگرانی کرده‌اند.

زاهد خاطر نشان شد گمان می‌رود 67 مالزیایی به سوریه و عراق رفته اند و پنج نفر در جریان جنگیدن کشته شده‌اند.

زاهد که مسئولیت امنیت داخلی مالزی را برعهده دارد، افزود 120 نفر از جمله زنان و مردان به ظن ارتباط با داعش یا هواداری از این گروه در این کشور زندانی هستند.

زاهد این سخنان را پس از دیدار با دانیل راسل معاون وزیر امور خارجه ْآمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوس آرام که در حال دیدار کوتاهی از مالزی است، بیان کرد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار