تغییر ارتفاع حلقه و بحث دوباره داوری؛

دانشگاه آزاد برنده نیمه نهایی با طعم فینال

تیم بسکتبال دانشگاه آزاد بردی با طعم فینال لیگ را در اولین بازی مرحله نیمه نهایی مقابل پتروشیمی تجربه کرد. پتروشیمی در پایان بازی به 2 موضوع معترض بود.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم بسکتبال مهرام در میان جنگ دو تیم دانشگاه آزاد و پتروشیمی با خیال راحت به فینال لیگ ملی رسید تا منتظر برنده تیم های دوم و سوم جدول باشد. مهرامی ها با توجه به 2 برد مرحله مقدماتی مقابل پتروشیمی، بدون شک به تشویق رقیب قدیمی خود برای رسیدن به فینال می پردازند تا کار راحتتری برای قهرمانی داشته باشند.

تیم دانشگاه آزاد از سوی دیگر با کسب پیروزی در بازی امروز نفس راحتی کشید تا حتی در صورت باخت در بازی ماهشهر، فرصت جبران در بازی پنجم تهران را داشته باشد.

نیمه نهایی به سختی فینال

تیم های دانشگاه آزاد و پتروشیمی بندرامام در شروع مرحله نیمه نهایی لیگ به قدری نزدیک به هم کار کردند که از دقایق اولیه تا ثانیه های پایانی برای هیچ کس پیش بینی برنده بازی ممکن نبود.

بزرگترین برتری بازی در دقیقه ششم کوارتر دوم برای دانشگاه آزاد پیش آمد که در یک دور امتیازی به اختلاف 6 امتیاز رسید. در این زمان مهران حاتمی سرمربی پتروشیمی یک وقت استراحت گرفت تا جلوی حملات دانشگاه را بگیرد اما رضا لطفی در بازگشت با یک پرتاب 3 امتیازی اختلاف را به 9 امتیاز رساند تا بیشترین اختلاف امتیازی در جریان بازی رقم بخورد.

بازیکنان پتروشیمی که در کوارتر اول با نتیجه 17 بر 16 بازنده شده بودند در دقایق باقیمانده از نیمه اول 6 امتیاز را جبران کردند تا دانشگاه آزاد با نتیجه 37 بر 34 برنده به رختکن برود.

اعتراض حاتمی به خطاهای زیاد بازیکنان پتروشیمی


مهران حاتمی که در جریان بازی علاوه بر چند بار اعتراض کلامی، بیشتر با نگاه های سرزنش آمیز به ناظر مسابقه سعی در رساندن اعتراضات خود داشت، بعد از بازی به تفاوت تعداد خطاها و پنالتی های دو تیم اشاره کرد و گفت: "اگر ما حجب و حیا داریم و وسط زمین نمی پریم، نباید روال داوری به شکلی باشد تا کسانی که اعتراض نمی کنند، متضرر شوند."

تا پایان نیمه اول مسابقه، 10 خطا از سوی بازیکنان دانشگاه آزاد و 18 خطا از پتروشیمی گرفته شده بود که نتیجه آن 22 پرتاب پنالتی برای تیم تهرانی و 9 پرتاب برای پتروشیمی بود.

صمد، آفاق، میرزایی و سهراب نژاد نیز در ترکیب پتروشیمی 3 خطایی شده و محمد حسن زاده در بین بازیکنان دانشگاه آزاد به 3 خطا تا پایان نیمه اول رسیده بود.

پتروشیمی در بیشتر دقایق نیمه دوم با دفاع زون (جاگیری) بازی می کرد که حاتمی سرمربی تیم همین موضوع را گواه اهل فن در بحث داوری می دانست. (یکی از کاربردهای دفاع زون، حفظ بازیکنان با خطای بالا در زمین با توجه به کاهش تعداد خطاهای فردی است.)

برتری امتیاز به امتیاز

پتروشیمی در نیمه دوم به سرعت اختلاف 3 امتیاز با دانشگاه را هم جبران کرد و در تمام دقایق بازی، تیم برتر زمین به نوبت با هر حمله عوض می شد.

دانشگاه آزاد برنده نیمه نهایی با طعم فینال

تیم ماهشهری در کوارتر سوم با نتیجه 19 بر 17 برنده شد و تا 12 ثانیه آخر بازی که دانشگاه آزاد تنها با یک امتیاز برتری داشت، هر لحظه امکان تغییر برنده وجود داشت.

در این زمان با خطاهایی که روی روزبه ارغوان در روز خوب این بازیکن صورت گرفت و گل شدن پرتاب های پنالتی در نهایت برتری 70 بر 66 به نفع دانشگاه آزاد رقم خورد.

برتری روحی دانشگاه آزاد

مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه بعد از بازی اعتراف کرد که برای بازی با پتروشیمی بیشتر سعی بر کار روی بحث روانی تیم داشته است چون در مرحله پلی آف موضوع روحیه تیمی تاثیر زیادی دارد.

شاهین طبع از دفاع تیمی خود راضی و از حمله ناراضی بود.

برترین های بازی

دانشگاه آزاد: روزبه ارغوان (23 امتیاز، 11 ریباند، تاثیرگذاری 26)؛ جواد داوری(16 امتیاز، 4 توپربایی)؛ رضا لطفی(10 امتیاز و 4 ریباند)

پتروشیمی: بهنام یخچالی( 11 امتیاز، 5 ریباند و 4 پاس گل)؛ محمد جمشیدی (14 امتیاز و 3 ریباند)؛ محمد ترابی( 10 امتیاز و 4 ریباند)؛ صمد نیکخواه (11 امتیاز، 6 ریباند و 7 پاس گل)

حواشی مسابقه

میتف روی نیمکت ماهشهر و عامری روی سکوها

صمد نیکخواه در کوارتر اول بازی بعد از چند سوت داور به سوت های پیاپی به ضرر پتروشیمی معترض شد و تعویض وی هم تاثیری در متوقف شدن اعتراضات از روی نیمکت نداشت.

هادی عامری سرپرست دانشگاه آزاد به خاطر محرومیت از روی سکوها بازی تیمش را دنبال می کرد. گویا محرومیت عامری به خاطر بازی مقابل مهرام، 2 جلسه بوده است.

بوبان میتف کمک مربی جدید پتروشیمی که روز قبل به ایران رسیده بود، روی نیمکت تیم نشسته و در مواردی با حاتمی سرمربی تیم هم فکری می کرد.

روزبه ارغوان در کوارتر دوم بازی با خطای میثم میرزایی به شکل خطرناکی از ناحیه سر، زمین خورد. ارغوان در نیمه دوم خطایی با زدن ضربه به بینی میرزایی انجام داد که با غیرعمد خواندن این خطا از میرزایی هم عذرخواهی کرد.

شاپور یاوری مدیرعامل پتروشیمی در نیمه اول بازی، پشت نیمکت تیم خود و در جایگاه تماشاگران نشسته بود اما محمد دادکان رئیس ورزش دانشگاه آزاد در بین دو نیمه شخصا به سمت یاوری آمد و وی را به جایگاه ویژه هدایت کرد.

اعتراض پتروشیمی به تغییر ارتفاع حلقه

در شروع نیمه دوم، اعضاء تیم پتروشیمی به ناظران بازی متذکر شدند که حلقه تیم حریف در بین دو نیمه جا به جا شده است و به همین دلیل ارتفاع حلقه های دو طرف بار دیگر اندازه گیری شد.

ماهشهری ها اعتقاد به عمدی بودن این موضوع داشتند اما کادرفنی دانشگاه آزاد دلیل تغییر ارتفاع حلقه را اسلم دانک بازیکنان عنوان کرد. 

در کوارتر سوم بحث کوچکی میان صمد نیکخواه و روزبه ارغوان زیر حلقه پیش آمد. گویا ارغوان به یکی از بازیکنان حریف معترض شده و صمد واکنش نشان داده بود و بحثی هم میان این دو بازیکن پیش آمد.

حامد سهراب نژاد، میثم میرزایی و صمد نیکخواه بازیکنان پتروشیمی در دقیقه پایانی با 5 خطا از بازی خارج شدند.

در ثانیه های حساس پایانی با 5 خطایی شدن حامد سهراب نژاد، زیر حلقه پتروشیمی خالی شده بود و کادرفنی قصد فرستادن رضا خبازان به زمین را داشت که محمد جمشیدی از سوی دیگر با فریاد به سمت نیمکت آمد تا یادآور شود محمد ترابی بلندقد باید برای گرفتن ریباند به زمین بیاید.

صعود بی دردسر مهرام

در سوی دیگر تهران تیم مهرام با برد 87 بر 59 مقابل هفت الماس بدون هیچ وقفه دیگری در مرحله نیمه نهایی به فینال رسید.

تیم هفت الماس شروع و پایان بدی با نتایج 25 بر 8 و 22 بر 6 داشت و با وجود برتری 21 بر 17 و 24 بر 23 در کوارترهای دوم و سوم موفق به جبران اختلاف اولیه نشد. قزوینی ها با توجه به مصدومیت بازیکنان این تیم، 10 بازیکن روی نیمکت داشتند که 2 بازیکن هم کمتر از 5 دقیقه به میدان رفتند.

برترین های بازی

مهرام: سجاد مشایخی (14 امتیاز، 4 ریباند و 4 پاس گل)؛ سعید داورپناه(12 امتیاز، 6 پاس گل و 4 توپربایی)؛ آرمان زنگنه( 11 امتیاز و 10 ریباند)؛ اوشین ساهاکیان(10 امتیاز و 8 ریباند)

هفت الماس: محمد شاهسوند(12 امتیاز و 4ریباند)؛ عبدالصمد سرودی(7 امتیاز و 2 ریباند)

انتهای پیام/


 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار