تقویت جايگاه شاهزاده‌های نسل دوم در دودمان آل سعود

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ جايگاه شاهزاده‌های نسل دوم در دودمان آل سعود در حال تقویت است.

تقویت جايگاه شاهزاده‌های نسل دوم در دودمان آل سعود
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود،پادشاه عربستان سعودی، به محض آنکه روز جمعه به قدرت رسید انتصاب هایی انجام داد که سر آغاز ورود شاهزاده های نسل دوم در نظام جانشینی این کشور است. او در همین راستا نفوذ خانواده خود را در حکومت تقویت خواهد کرد. 

 سلمان بن عبدالعزیز آل سعود در نخستین اقدام تصمیم گرفت محمد بن نایف وزیر کشور کنونی عربستان را به عنوان ولیعهد این کشور منصوب کند و سپس محمد بن سلمان پسر خود را به عنوان وزیر دفاع معرفی کرد. 

این احکام درست چند ساعت بعد ازآنکه ملک عبدالله پادشاه 90 ساله عربستان در گذشت اعلام شد. 

شاهزاده محمد بن نایف 55 ساله که همچنان سمت وزارت کشور را نیز برعهده دارد در سلسله مراتب تاج و تخت در دودمان پادشاهی عربستان در جایگاه دوم ،یعنی بعد از عمویش مقرن قرار می گیرد . 

از همین رو، وی نخستین پادشاه از نسل دوم دودمان پادشاهی عربستان به حساب خواهد آمد زیرا تاکنون پسران عبدالعزیز بنیانگذار دودمان آل سعود در سلسله مراتب جانشینی قرار داشتند. 

نام عربستان سعودی نیز از همین خانواده یعنی آل سعود گرفته شده است. 

به دیگر سخن با این انتصابات جایگاه شاخه السدیری ها در دودمان آل سعود تقویت خواهد شد چون در زمان ملک عبدالله جایگاه السدیری ها در این کشور به شدت تضعیف شده بود. 

سلمان بن عبدالعزیز آل سعود جز خاندان سدیران است که از پنج فرزند یک مادر به نام حصه بنت احمد السدیری، زنی که محبوب بنیانگذار عربستان سعودی بود تشکیل شده است .

محمد بن نایف نیز پسر یکی دیگر ازاعضای این خانواده است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار