حمایت اتحادیه فوتبال ژاپن از آگیره

رئیس اتحادیه فوتبال ژاپن اطمینان داد حذف تیم فوتبال این کشور از بازی‌های جام ملت‌های آسیا آینده کاری خاویر آگیره را تهدید نکرده و ژاپن همچنان به حمایت از سرمربی مکزیکی ادامه می دهد.

حمایت اتحادیه فوتبال ژاپن از آگیرهبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از آسوشیتدپرس؛ تیم فوتبال ژاپن در دیدار مرحله یک چهارم پایانی جام ملت‌های آسیا و در ضربات 2 پنالتی مغلوب تیم فوتبال امارات شده و خیلی زود مجبور به خداحافظی از جام شانزدهم شد.

بر اساس این گزارش، ژاپن قهرمان دور قبل بازی‌های جام ملت‌های آسیا مدعی اصلی دفاع از قهرمانی بود اما در یک ماراش سنگین مقابل تیم فوتبال امارات نتوانست از فرصت های پیش آمده به خوبی استفاده کند و در نهایت بازی را به حریف واگذار کرد.

کانیا دیانی رئیس اتحادیه فوتبال ژاپن برای پایان دادن به همه شایعات موجود در رابطه با احتمال برکناری خاویر آگیره سرمربی مکزیکی گفت: اتحادیه فوتبال ژاپن از حضور آگیره در نیمکت هدایت تیم فوتبال این کشور حمایت می کند. او می تواند همچنان به فعالیت خود در این تیم ادامه دهد و اگر در آینده بنا به دلایل شخصی خواستار ترک ژاپن باشد، به هیچ عنوان قضیه برکناری مطرح نیست.

وی در ادامه افزود: از زمانی که آگیره به عنوان سرمربی تیم فوتبال ژاپن انتخاب شده عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و موجب شد تیم به یک اتحاد و انسجام فوق العاده‌ای برسد.

نگاهی دقیق به فعالیت‌های آگیره نشان می‌دهد عملکرد او به عنوان مربی در سطح بالایی قرار داشته و حتی شکست مقابل امارات هم ضعف تیم ژاپن در برابر حریف را ثابت نکرد. در بازی که به ضربات پنالتی کشیده شود فقط بر پایه شانس و اقبال یکی برنده و دیگری بازنده می‌شود.

لازم به ذکر است، خاویر آگیره سرمربی سابق تیم زاراگوزا اسپانیا متهم به دست داشتن در جریان تبانی سال 2011 است. او اعلام کرده بود تمرکز خود را بر روی بازی‌های جام ملت‌های آسیا قرار می‌دهد و پس از آن در هر دادگاهی که لازم باشد برای دفاع از خود حاضر می شود. زیرا اطمینان دارد در پرونده تبانی بی گناه است  و مدرکی علیه او وجود ندارد.

لازم به ذکر است، جرم تبانی در تغییر نتیجه مسابقات ورزشی در اسپانیا مجازات زندان دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار