گزارش رسانه های آمریکایی از ارسلان کاظمی؛

از اخراج به خاطر ویزای توریستی چین تا شانس بازگشت به NBA

رسانه های وابسته به باشگاه فیلادلفیا هنوز هم وضعیت ارسلان کاظمی را در خارج از مرزهای آمریکا دنبال می کنند. قدرت ریباندهای ارسلان همچنان مورد توجه این رسانه ها برای بازگشت به فیلالفیا است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بخش  اختصاصی تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز در سایت SBnation در گزارشی به آخرین وضعیت ارسلان کاظمی بازیکن ایرانی تیم چونگ پینگ چین پرداخته است.

در این گزارش اشاره شده است که هواداران فیلادلفیا احتمالا با توجه به انتخاب ارسلان در اواخر درفت (یارکشی) 2013 این بازیکن را به یاد نمی آورند.

اما کاظمی که زمانی به عنوان ماشین ریباند شناخته می شد همچنان بازیکن فیلادلفیا در خارج از کشور به شمار می رود و به ریباندهای خود ادامه می دهد.

ارسلان که برای یک سال به زادگاه خود ایران بازگشت و در تیم پتروشیمی بندرامام بازی کرد در ابتدای فصل تصمیم گرفت که به لیگ چین برود و با تیم چونگ پینگ دراگونز تازه وارد به توافق رسید. تیم دراگونز یکی از تیم هایی بود که با تصمیم لیگ چین (CBA) برای گسترش لیگ وارد مسابقات شد. 

تیم های CBA به طور معمول حق گرفتن 2 بازیکن خارجی را دارند که معمولا آمریکایی هستند اما 5 تیم پایین جدول سال قبل یا تیم های تازه وارد حق دارند که سومین بازیکن خارجی را هم از یکی از کشورهای آسیایی جذب کنند.

کشورهای خاورمیانه مثل اردن، ایران و لبنان بیشتر از تمام کشورهای آسیایی برای این موضوع مدنظر چینی ها هستند.

در این میان گاهی بازیکنان پست گاردرأس جذب می شوند اما در بیشتر مواقع بازیکنانی با مهارت های دفاعی مورد توجه هستند. 

چونگ پینگ، شهری با 7 میلیون جمعیت و یک تیم در CBA


ارسلان کاظمی هم با قدرت زیر حلقه به یک گزینه مناسب طبیعی برای تیم های چینی تبدیل شده است به همین دلیل هم فوروارد تیم ملی ایران سر از چونگ پینگ شهری با 7 میلیون جمعیت درآورد.

از اخراج به خاطر ویزای توریستی چین تا شانس بازگشت به NBA

البته در زمان ورود ارسلان به چین همه چیز ایده آل نبود. تیم چونگ پینگ دیر شروع به جمع کردن بازیکنان کرد و به جز ارسلان کاظمی، جاش هرلسون بازیکن سابق نیکز و ویل ورن گاردی که پیش از این در مجارستان بازی می کرد، هیچ کس از حداقل دو سوم بازیکنان ترکیب تیم در شروع لیگ چیزی نشنیده بود.

ارسلان با این شرایط کار خود را شروع کرد و 2 بازی هم انجام داد که نتیجه اولین مسابقه جمع کردن 14 ریباند و نتیجه بازی دوم 19 ریباند بود.

اما در اوایل نوامبر داستان دیگری پیش آمد. در این زمان شنیده شد که ارسلان به خاطر مشکلات ویزا باید از چین خارج شود. 

ارسلان با ویزای توریستی به چین رفته بود تا باشگاه بعدا کارهای اداری مربوط به ویزای کار را انجام دهد. گویا تیم قانون جدید CBA برای ثبت نام بازیکنان خارجی به عنوان نیروی کار خارجی را نادیده گرفته بود.

جریان کاظمی حتی باعث شد که لیگ CBA به سراغ سایر ویزاهای بازیکنان خارجی رفته و یک تیم دیگر با بازیکن غیرقانونی خارجی هم پیدا شود.

بدترین رکورد لیگ چین

تیم چونگ پینگ تا زمانی که کار ویزای ارسلان درست شود، شش باخت دیگ را هم تجربه کرد.
 
این جریان مربوط به 2 ماه قبل بود اما اوضاع تیم هنوز هم چیزی شبیه فاجعه است. چونگ پینگ تا زمان نوشتن این گزارش، 3 برد و 29 باخت داشت که یکی از بدترین رکوردهای تاریخ لیگ چین است.

کاظمی به عنوان بازیکنی که قادر به شوت زدن نیست، دومین امتیازآور تیم چینی با 14.8 امتیاز در هر بازی است. امتیازاتی که با نفوذ به زیر حلقه یا اسلم دانک به دست می آیند.

البته بازی های تیم چونگ پینگ با تمام وضعیت بد این فصل خود همچنان برای تماشا جذاب است. ارسلان کاظمی یکی از دلایل این موضوع است.

هرلسون مدت ها قبل در ماه نوامبر از تیم جدا شده است و بیشتر بار گلزنی تیم روی دوش ویلی ورن است. بازیکنی که زمانی عضو کلیپرز بود و حالا بهترین فرصت دوران بازی خود را با ختم شدن تمام توپ ها به او پیدا کرده است.

ورن میانگین 38.1 امتیاز در هر بازی دارد و کار ارسلان هم در این میان روشن است. ارسلان تنها باید برای ورن با دادن اسکرین فضا ایجاد کند تا این بازیکن به حلقه نزدیک شود.
 
احتمال بازگشت به فیلادلفیا


قرارداد ارسلان تنها برای همین فصل است و احتمال بازگشت او به فیلادلفیا وجود دارد.

از اخراج به خاطر ویزای توریستی چین تا شانس بازگشت به NBA

اینکه هینکی مدیراجرایی تیم تمایلی به این کار داشته باشد یا نه ،مشخص نیست چون یک بازیکن باید از ترکیب فیلادلفیا کنار گذاشته شود. البته هنوز دلایل انتخاب وی در درفت 2013 پابرجاست. 

شاید ارسلان نتواند یک جامپ شات را گل کند و در پنالتی ها موفق نباشد(کاظمی در لیگ چین میانگین 57 درصد پنالتی دارد) اما او می تواند به راحتی ریباند کند به خصوص که در لیگ چین میانگین 13.4 ریباند در هر بازی دارد و در آخرین مسابقه برای چونگ پینگ هم 20 ریباند داشت. به این ترتیب به نظر می رسد تنها نقطه قوت ارسلان برای فیلادلفیا پا برجا باشد.

در پایان این گزارش آمده است: برگرداندن ارسلان در کنار نرلن نوئل و مایکل کارتر ویلیامز انتخاب های اول درفت فیلادلفیا می تواند تصمیم معقولی برای فصل بعد این تیم باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ارسلان ، کاظمی ، فیلادلفیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار