آصفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

غرب سیاسی‌بازی کند، دست به اقدام متقابل می‌زنیم/ دولت ملزم به اجرای غنی‌سازی 60 درصدی در صورت تصویب مجلس است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر ببینیم که غربی‌ها دنبال کلاهبرداری سیاسی و سیاسی‌بازی هستند و از تحریم‌ها به عنوان اعمال فشار بر ایران استفاده می‌کنند مطمئنا مجلس نیز اقدام متقابل انجام خواهد داد.

اقدام متقابل مجلس در قبال تحریم‌های کنگره/ در صورت تصویب طرح غنی‌سازی 60 درصد، دولت ملزم به اجرای آن است
محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سخنان اخیر وزیر امور خارجه کشورمان مبنی براینکه "اگر کنگره آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اتخاذ کند، مجلس شورای اسلامی نیز دست به اقدام متقابل زده و تلافی خواهد کرد"، اظهار داشت: حدود 205 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را آماده کرده‌اند که بر اساس آن دولت را ملزم به غنی‌سازی 60 درصد می‌کند.
 
وی افزود: اگر ببینیم که غربی‌ها دنبال کلاهبرداری سیاسی و سیاسی‌بازی در خصوص مسئله هسته‌ای ایران هستند و قرار نیست تحریم‌ها برداشته شود و از آن به عنوان اعمال فشار بر ایران استفاده شود، ما هم مطمئنا اقدام متقابل انجام خواهیم داد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که تحریم‌های غرب علیه ایران ناجوانمردانه و غیرقانونی است، تصریح کرد: طرح غنی‌سازی 60 درصد برای فعالیت‌های صنعتی و صلح آمیز است و اگر این امر در مجلس تصویب شود، دولت نمی‌تواند چنین مصوبه‌ای را انجام ندهد.
 
وی ادامه داد: دولت ملزم است که مصوبات مجلس شورای اسلامی را اجرایی و عملیاتی کند.
 
آصفری خاطر نشان کرد: امیدواریم غربی‌ها سر عقل بیایند و از فرصت "نرمش قهرمانانه" استفاده کنند و کاری نکنند که ایران غنی‌سازی را در این حد دنبال کند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار