خیز چشم بادامی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران

خوزه دي ونشيا رييس هيات سرمايه‌گذاري چند مليتي آسيايي در ديدار با رئيس سازمان توسعه تجارت ايران ، از تمايل اين هيات براي سرمايه‌گذاري در زمينه ‌هاي آهن، ذغال سنگ، نيکل و مس خبر داد و زمينه‌هاي همکاري با ايران را ارزشمند خواند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه تجارت، خوزه دي ونشيا که با هيات سرمايه‌گذاري چند مليتي آسيايي متشکل از تجار و بازرگانان فيليپيني، اندونزياي و چيني به ايران آمده است ، با اشاره به گستردگي ذخاير و معادن ايران خاطر نشان کرد: با سرمايه‌گذاري در اين بخش معدن مي‌توان مناسبات تجاري چند جانبه را افزايش داد.

رييس و مدير عامل کنفرانس بين‌المللي کميته دائمي سياسي ـ آسيايي با اشاره به پتانسيل بالاي ايران در بخش صنعت افزود: آهن، ذغال سنگ، نيکل و مس زمينه‌هاي همکاري ارزشمندي براي تجار فيليپيني، اندونزياي و چيني است.

وي در ادامه با تشکر از مقامات ايراني يادآور شد: اميدوارم هرچه سريع‌تر فعاليت‌هاي مشترک اقتصادي دو طرف آغاز شود و از طرف ايراني ‌مي‌خواهم با انتخاب مناطق مناسب و پيشنهاد به هيات سرمايه‌گذاري چند مليتي اين روند را تسريع کند.

ولي‌اله افخمي‌راد رييس سازمان توسعه تجارت نيز بر گسترش مناسبات اقتصادي تاکيد کرد و گفت: بسترهاي مناسب سرمايه‌گذاري در ايران وجود دارد وآماده همکاري همه جانبه با هيات سرمايه‌گذاري چند مليتي هستيم.

وي با تشريح سياست‌هاي اقتصادي دولت تدبير و اميد در جذب سرمايه‌گذار خارجي در ايران گفت: وظيفه سازمان توسعه تجارت افزايش زمينه‌هاي همکاري و تسهيل تجارت خارجي است و زمينه‌هاي لازم براي همکاري با هيات سرمايه‌گذاري چند مليتي را فراهم خواهيم کرد.

رييس سازمان توسعه با اشاره به رويکرد عملياتي وزارت صنعت در توسعه مناسبات اقتصادي با کشورهاي دنيا تصريح کرد: از هيات سرمايه‌گذاري چند مليتي دعوت مي‌کنم از مناطق آزاد و معادن ايران بازديد کند و بسترهاي مناسب سرمايه گذاري در ايران را مورد شناسايي قرار دهد.

هيات سرمايه‌گذاري چند مليتي به رياست «خوزه دي ونشيا» و هياتي مرکب از تجار چيني، اندونزياي و فيليپيني ضمن سفر به ايران و بازديد از مناطق مختلف صنعتي به دنبال کشف موقعيت‌هاي مناسب سرمايه‌گذاري در ايران است./

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار