مراسم تجلیل از وزرشکاران و مدال‌آوران بازی‌های آسیایی عصر امروز با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد

روحانی:در عرصه ورزش تبعیض معنی ندارد و باید حذف شود/کفاشیان:کی روش مایل است ادامه دهد اماسطح توقع بالایی دارد/گودرزی:اگر دولت حمایت کند برای توسعه ورزش همگانی همه چیز مهیا می شود

رئیس جمهور در مراسم تجلیل از مدال آوران بازی های آسیایی و پارآسیایی گفت:خوشحالم در آستانه دهه فجر در جمع مدال‌آوران ،قهرمانان و مربیان و همینطور مسئولان ورزش کشور حضور دارم.

روحانی:در عرصه ورزش تبعیض معنی ندارد و باید حذف شود/کفاشیان:کی روش مایل است ادامه دهد اماسطح توقع بالایی دارد/گودرزی:اگر دولت حمایت کند برای توسعه ورزش همگانی همه چیز مهیا می شودبه گزارش گروه  ورزشی باشگاه خبرنگاران،حسن روحانی رییس جمهور با ابراز خرسندی از دیدار با قهرمانان و مدال آوران کشور عزیزمان در گوانگجو گفت:امروز مسئله مسابقه تنها در میدان ورزش نیست. ما در همه میدان‌ها در سیاست، فرهنگ و مسائل اجتماعی در میدان رقابت هستیم، میدان رقابتی برای ما ارزشمند است که در آن پیروزی باشد و لبخند را به سیمای ایرانیان  بنشاند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: آن ساعاتی که شما با رقیب و حریف در تلاش هستید هیچ ایرانی نمی‌خواهد شما شکست بخورید. همه پیروزی شما را می‌خواهند این درسی است که از میدان ورزش باید بیاموزیم.بانوان ما راه ورزش و حضور در صحنه مسابقات جهانی را به همه زنان مسلمان سراسر جهان آموختند بنابراین ما باید خودمان را برای پله‌های بعدی صعود آماده کنیم

وی با تاکید بر اینکه  دولت ضمن حمایت از ورزش قهرمانی، ورزش همگانی را  باید اولویت خود بداند ادامه داد:در ورزش همگانی زمینه را برای قهرمانی همه ورزشکاران آماده می‌کنیم. ما در تمامی صحنه‌ها در صورتی موفقیم که به آینده امید داشته باشیم. نشاط در جامعه باشد و هیجان مثبت و همت لازم را شاهد باشیم.

وی افزود: در صحنه ورزش چه وزارتخانه چه سایر مسئولان باید قدم‌های جدیدی برای رسیدن به نقطه مطلوب بردارند. اولین قدم این است که ورزش در سراسر کشور متوازن باشد. برخی از استان‌ها و مناطق از داشتن قهرمانان نام‌آور محرومند این نشان می‌دهد امکانات ورزشی به صورت متوازن در اختیار مردم نیست. دولت تلاش می‌کند امکانات ورزشی عادلانه و متوازن برای همه کشور باشد.

وی گفت: روزی قهرمانی برای مردان بود صحنه برای ورزش بانوان آماده نبود اما امروز مدال‌آوران هم مردان هستند و هم بانوان. البته هنوز بین مردان و زنان تبعیض وجود دارد و از وزارت ورزش می‌خواهم تبعیض را بردارید و شرایط لازم را برای حضور بانوان در صحنه‌های ورزش آماده کنید.

وی ادامه داد:مسئولان ورزش قدم به به قدم تلاش کنند تا امر ورزش به مردم واگذار شود. دولت باید در صحنه ورزش تصدی‌گری را کنار بگذارد و امور ورزش را به بخش غیر دولتی بدهد.

وی افزود:آنجا که پیروزی ملت مطرح است و برای مردم چه جوان، پیر، زن یا مرد فرقی نمی‌کند و همه هویت‌ها جز ایرانی بودن رنگ می‌بازد. هر ایرانی در سراسر کشور یا جهان برای پیروزی قهرمانان ما در میدان‌های ورزش خوشحال است.

 روحانی اظهار داشت: باید در میدان‌های رقابت کنار منافع ایران به فکر عظمت کشورمان باشیم.خوشحالم در دولت یازدهم که هنوز به یک سال و نیم نرسیده بخت و اقبال با ما همراه بود و آن روزهایی که مردم برای پیروزی سیاسی در سراسر کشور شادمانی می‌کردند از صعود ورزشکاران ما در جام جهانی خوشحال بودند.

روحانی افزود:همه آن پیروزی‌های قهرمانان، فوتبالیست‌ها و والیبالیست‌ها و سایر ورزشکاران در صحنه‌های جهانی باعث شد همه مردم به خود ببالند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه صدها میلیون یا میلیاردها نفر بازی ورزشکاران ما در برابر آرژانتین را دیدند و تحسین کردند افزود:بازی خوب حتی اگر با پیروزی همراه نباشد برای ما برد است. ورزشکاران ما در تمامی صحنه‌ها در کنار بازی تکنیکی خودشان ادب، اخلاق و همه ویژگی ایران اسلامی را حفظ کردند.

روحانی تصریح کرد: گاهی می‌بینیم دلالان در امر ورزش حضور پیدا می‌کنند و فساد می‌آفرینند دولت در تمامی زمینه‌ها مصمم است در چارچوب تأکیدات رهبری با کمک مجلس با فساد مبارزه کند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه ورزش  باید پاک و منزه باشد گفت: در کنار قهرمانی، قهرمانی اخلاق هم رشد خواهد کرد.امیدواریم ملت ایران به همه قهرمانانش در همه صحنه‌ها ورزش، دیپلماسی، اقتصاد، رفاه اجتماعی و امنیت تجلیل کند.

کفاشیان:کی روش در صورتی می ماند که امکانات مورد نظرش را فراهم کنیم


علی کفاشیان در حاشیه تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی درباره تمدید قرارداد با کی‌روش گفت: کی روش علاقمند به ادامه همکاری با ما هست اما امکاناتی می خواهد که هنوز فراهم نیست والحق تیم ملی بدون امکانات حضور خوبی در دو عرصه جهانی و آسیایی داشته است.

وی افزود:اینکه تیم ملی خوب بازی کند برای مردم مهم است. اگرچه بردی نبود اما همه مردم رضایت داشتند و میلیاردها نفر از فوتبال ایران در جام جهانی راضی بودند.

وی در حمایت از تیم ملی گفت:اگر شرایط اینگونه باشد کی‌روش باید در خانه بنشیند و فوتبال را نگاه کند. او بازی تدارکاتی می‌خواهد و در این صورت می‌تواند کار کند. ما به حمایت برای بودجه نیاز داریم و اسپانسر کفاف ما را نمی‌دهد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد پولادی گفت: پولادی قبل از اینکه وضعیت سربازیش مشخص شود با مبلغ بسیار بالایی قرارداد بست اما می‌ترسد بیاید و دیگر نتواند برگردد.

کفاشیان از  تغییرات  در فدراسیون فوتبال از جمله نبی خبر داد.

وزیر ورزش: ورزشکاران برای جوانان ایرانی الگو باشند


محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی گزارشی از برنامه‌های این وزارتخانه ارائه کرد و گفت: تشکیل شوراهای راهبردی در استان‌های کشور، تدوین برنامه راهبردی، توسعه ورزش همگانی و حرکت در مسیر قانون‌مداری از برنامه‌های ما است.

وی گفت:  اجرای مصوبات قانونی در امر واگذاری اماکن به بخش خصوصی، حرکت در مسیر توسعه ورزش همگانی است که با اختصاص 10 درصد از اعتبارات به ورزش همگانی، اجرای مرحله اول ورزش رایگان خواهد بود.البته ساماندهی بیش از 20 هزار نفر از برنامه‌های دیگر ما در این امر است.

گودرزی همچنین در پایان به میزبانی ایران در 10 تا 11 رشته توسعه استعدادیابی، حمایت از پیشکسوتان، توسعه ورزش بانوان، حرکت در مسیر توسعه فرهنگی و فعال شدن بخش خصوصی اشاره کرد.

بنابراین گزارش،وزارت ورزش و جوانان با برگزاری مراسمی با حضور رئیس‌جمهور از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی تجلیل کرد.

 این مراسم از ساعت 16 و 20 دقیقه به طور رسمی با حضور حسن روحانی برگزار شد.
 
در مراسم امروز با معرفی رئیس فدراسیون و دو ورزشکار به نمایندگی از همه مدال‌آوران تجلیل شد.
 
اسامی نمایندگان فدراسیون‌ها به شرح زیر است:
 
وزنه‌برداری: رضازاده و کیانوش رسمتی (بهداد سلیمی حضور نداشت)
 
بسکتبال: علی دولو و صمد نیکخواه بهرامی
 
تیراندازی: مهدی هاشمی و نجمه خدمتی
 
تیراندازی باکمان: احمد صاحبی دبیر فدراسیون و اسماعیل عبادی
 
والیبال: محمدرضا داورزنی و مهدی مهدوی
 
کاراته: سمندر و سعید حسنی‌پور
 
ووشو: مهدی علی‌نژاد به همراه محسن محمد صیفی و الهه منصوریان
 
کشتی: علیرضا رضایی به همراه حبیب اخلاقی و پرویز هادی
 
شمشیربازی: باقرزاده (ورزشکاران به دلیل مسابقات جام جهانی امروز حضور نداشتند)
 
کبدی: مقصودلو به همراه سلیمه عبدالله‌بخش و فاضل عتراچالی
 
بوکس:‌ ناطق نوری و علی مظاهری
 
دومیدانی: افشین داوری به همراه احسان حدادی و لیلا رجبی
 
دوچرخه‌سواری:‌ خسرو قمری
 
قایقرانی: غلامرضا امینی به همراه محسن شادی و سونیا گوماری
 
تکواندو: پولادگر به همراه فرزان عاشورزاده و اکرم خدابنده
 
جانبازان و معلولین: خسروی‌وفا به همراه سیامند رحمان و ساره جوانمردی

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار