زنجان؛

اجرای طرح هادی در 314 روستای استان زنجان

مدیر کل بنیاد مسکن زنجان گفت:طرح هادی به صورت صد در صد برای کلیه ی 730 روستای استان زنجان تهیه شده ودر زمینه اجرا نیز در 314 روستا معادل 43 درصدکل کار پیشرفت اجرایی داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر کل بنیاد مسکن زنجان با بیان اینکه بنابه اهمیتی که اسکان مردم در دیدگاه های امام راحل داشت گفت :فرمان تاسیس بنیاد مسکن در 21 فروردین سال 58 جزء نهاد های اجرائی بود که تنها 9 روز بعد از رفراندوم جمهوری اسلامی توسط رهبر انقلاب صادر شد.

حاجی زاده با اشاره به اینکه وظیفه ی محوری این بنیاد تهیه ی مسکن محرومین و بازسازی مناطق آسیب دیده از حوادث مختلف به خصوص زلزله است افزود :در جریان جنگ تحمیلی در 4 استان مرزی هر جا که عملیات عمرانی لازم بوده وظایف سنگر سازی و پشتیبانی فنی رزمندگان اسلام را نیز به انجام رسانده است.

وی ادامه داد:هر چند که تمرکز اصلی بنیاد گسترش مسکن در مناطق محروم شهریست،اما بنابه ضرورت پیشگیری از مهاجرت روستاییان و پدیده ی حاشیه نشیی شهری لزوم احداث و یا بهسازی مسکن روستایی نیز با تصویب مجلس شورای اسلامی از سال 84 جزء برنامه های این بنیاد قرارگرفت.

مدیر کل بنیاد مسکن زنجان اضافه کرد :با تامین وام بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستائی و استقبال مردم حدود 58 درصد واحد ها یعنی معادل 47 هزارو759 واحد از 82 هزارو 450کل واحدهای روستائی استان مقاوم و یا نو شدند.

حاجی زا ده تصریح کرد :با تصویب مجدد این موضوع در دولت جدید مترصد اعطای تسهیلات 15 میلیونی به 3800 واحد مسکونی متقاضی در صورت اعلام آمادگی بانکهای عامل هستیم.

وی افزود:در بعد وظیفه ی اصلی بنیاد مسکن در حمایت از مسکن شهری 2445 واحد مسکونی تحویل شهروندان شده است.

این مسئول با بیان اینکه در راه اندازی پروژه مسکن مهر در دولت گذشته مشارکت بنیاد مسکن در شهر های زیر 25هزار نفر برنامه ریزی شده بود،که شامل 3864 واحد مسکونی بودکه 3/2 آن خود مالک و 3/1 در غالب تعاونی یا تفاهم نامه ی 3 جانبه با پیشرفت 90 درصد اجرائی شده است اظهار امیدواری کرد:تا اواسط سال 94 این پروژه ها به اتمام برسد و تحویل متقاضیان گردد.

حاجی زاده ادامه داد :از دیگر فعالیت های بنیاد مسکن در بخش روستائی صدور اسناد مالکیت 59 در صد واحدهای موجود شامل 48هزارو 669 واحد با همکاری اداره ی ثبت اسناد می باشد.

وی گفت:طرح هادی استان از فعالیتهای زیر بنایی بنیاد مسکن در توسعه ی عمران روستایی است، این طرح در برنامه 5 ساله پنجم توسعه در حوزه ی روستاهای بالای 20 خانوار لحاظ شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن زنجان ادامه داد:این طرح به صورت صد در صد برای کلیه ی 730 روستای استان زنجان تهیه شده ودر زمینه اجرا نیز در 314 روستا معادل 43%کل کار پیشرفت اجرایی داشته است.

این مسئول عنوان کرد : طی امسال با جذب 70 در صد اعتباری بالغ بر 6میلیاردو 226میلیون تومان از8میلیاردو 800 میلیون از مجموعه ی اعتبارات استانی و ملی طرح هادی در 37 روستا اجرا شده و پیشرفت پروژه ی 60 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه طرح جدیدی در بخش اشتغال روستائی با عنوان توسعه پایدار منظومه های روستائی در دست است ادامه داد:این طرح با حمایت های بی دریغ استاندار و معاونت امور عمرانی استانداری در قالب یک تفاهم نامه مراحل پایانی خود را می گذراند.

حاجی زاده خاطر نشان کرد :بحث های کارشناسی این طرح به اتمام رسیده و پیگیر موافقت رئیس بنیاد مسکن کشور و استاندارهستیم، تا پروژه ی اشتغال در روستاها و تامین معیشت روستاییان در سال 94 اجرا شود.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: طرح ، هادی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.