یک کارشناس مسائل خاورمیانه مطرح کرد؛

آزادسازی دیاله؛ حاصل اتحاد شیعه و سنی

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: پیشروی و پیروزی‌ در استان دیاله عراق حاصل همکاری شیعه و سنی با ارتش عراق علیه گروه تروریستی داعش است که می‌تواند زمینه را برای پیروزی‌های بعدی فراهم سازد.

//
"احمد کاظم‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با پیروزی‌های اخیر نیروهای مردمی و ارتش عراق در استان دیاله و آزادسازی این استان، اظهار داشت: پیشروی و پیروزی‌ در استان دیاله عراق در ادامه پیروزی‌های نیرو‌های مردمی و ارتش عراق است.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه در پیروزی‌های اخیر همکاری شیعه و سنی این مناطق با ارتش عراق علیه داعش است که می‌تواند زمینه را برای پیروزی‌های بعدی فراهم سازد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه داعشی‌ها عمدتا در مناطق سنی‌ حضور دارند، افزود: اینکه ساکنین مناطق سنی عراق با ارتش این کشور همراه شده‌اند می‌تواند روند شکست داعش را تسریع نماید. همکاری بین ساکنین سنی مناطق تحت کنترل داعش با ارتش عراق می‌تواند روابط میان داعش و سنی‌ها را تیره کند.

وی ادامه داد:  پیروزی در استان دیاله و پاکسازی کامل آن از نیروهای داعشی حرکتی رو به جلو در فرآیند پیروزی ارتش و نیروهای مردمی علیه گروه تروریستی داعش در عراق است.

کاظم‌زاده اظهار داشت: نکته مهم اینکه این پیروزی‌ها عمدتا با همیاری و کمک مردم به ارتش و همکاری بین آنها حاصل می‌شود و نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در این پیروزی‌ها هیچ نقشی ندارند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطرنشان کرد: داعش از ماهها پیش در موضع تدافعی قرار گرفته و مناطق تحت کنترلش را یکی پس از دیگری از دست داده است، بنابراین پیروزی‌های اخیر نشان دهنده این است که همکاری بین ارتش و نیروهای مردمی عراق می‌تواند این کشور را از شر گروه تروریستی داعش رها کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ارتش ، دیاله ، عراق ، سنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
احسن بر این اتحاد شیعه و سنی درود خدا برشما
آخرین اخبار