انتخاب شیوه زایمان را به پزشک واگذار کنید

یک متخصص زنان و زایمان به مادران باردار توصیه کرد که به انجام زایمان به شیوه طبیعی یا سزارین اصرار نکنند و تصمیم‌گیری در مورد شیوه زایمان خود را به پزشک واگذار کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،دکتر نگین رضاوند گفت: طبیعتا زایمان طبیعی در مقایسه با سزارین روش بهتری است، اما گاهی انجام این روش سلامت مادر و جنین را به مخاطره می‌اندازد و همین مساله باعث می‌شود تا پزشک شیوه سزارین را برای مادر باردار تجویز کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: پزشکان با انجام معاینات و آزمایش‌های لازم بهترین روش زایمان را به مادر باردار توصیه کرده و از این طریق ریسک خطر زایمان را برای جنین و مادر پایین می‌آورند.

رضاوند با تاکید بر اینکه اصرار مادران باردار بر انجام زایمان به روش طبیعی یا سزارین کار درستی نیست، به زنان باردار توصیه کرد: تصمیم‌گیری در این خصوص را به پزشک خود موکول کنند.

این متخصص زنان و زایمان به زنان باردار توصیه کرد: در صورتی که پزشک آن‌ها روش زایمان طبیعی را توصیه می‌کند و دلیل قانع کننده‌ای برای انجام سزارین وجود ندارد، بر انجام این روش اصرار نکنند و با شرکت در کلاس‌های آمادگی از روش‌های زایمان طبیعی بدون درد استفاده کنند.

این متخصص زنان و زایمان در ادامه با بیان اینکه مادران در زایمان‌های طبیعی کمتر با مشکل‌ مواجه می‌شوند و به راحتی می‌توانند به نوزاد خود شیر دهند، گفت: این در حالیست که زایمان به روش سزارین ممکن است برای مادر عوارض متعددی نظیر مشکلات بیهوشی، خونریزی، چسبندگی داخل شکم و... به همراه داشته باشد.

رضاوند افزود: سزارین به عنوان یکی از عمل‌های جراحی به بیهوشی و بی‌حسی نیاز دارد و با توجه به عوارض زیاد آن فقط در موارد اورژانسی و زمانی که شرایط زایمان طبیعی وجود نداشته باشد ارجحیت می‌یابد.

رضاوند ادامه داد: زایمان به روش طبیعی از مزایای ویژه‌ای برخوردار است و به تمامی مادران بارداری که شرایط آن را دارند، توصیه می‌شود.

به گفته این پزشک متخصص، مادرانی که به روش سزارین زایمان می‌کنند، دیرتر می‌توانند فعالیت عادی خود را آغاز کنند.

/ انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.