نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

هدف نهایی علم تربیت انسان‌ها برای زندگی بهتر است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: علم برای تسلط بر طبیعت است و هدف نهایی آن تربیت انسان‌ها برای زندگی بهتر، لذا که اگر این وجه مهم محقق نگردد علم بدون عمل ارزشی ندارد.


به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی صبح امروز در دیدار مدیر کل و شورای معاونین آموزش و پرورش هرمزگان اظهار داشت: آموزش و پرورش مجموعه مهم و تاثیرگذار در جامعه است که برای موفقیت در مسیر اهداف تعلیم و تربیت باید به دور از هر گونه سلیقه گرایی، همدلی و همفکری و خرد جمعی برآن بر آن حاکم باشد.

وی با تاکید بر اینکه علم برای ثمربخشی و مفید فایده بودن باید کاربردی و عملی باشد، خاطرنشان کرد: علم برای تسلط بر طبیعت است و هدف نهایی آن تربیت انسان‌ها برای زندگی بهتر، لذا که اگر این وجه مهم محقق نگردد علم بدون عمل ارزشی ندارد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان یادآور شد: آنچه امروزه باید مورد توجه جدی باشد اینکه علم از کار فاصله گرفته و این شکاف به ناکارآمدی رویکردهای علمی خواهد انجامید لذا وظیفه خطیر معلمان پرکردن این خلأ است.

نعیم‌آبادی در همین راستا یگانه راه رستگاری جامعه بشری را تکیه بر ارزش‌های الهی عنوان کرد و گفت: چه آموزشگاهی بزرگ‌تر از آموزش و پرورش وجود دارد که در آن بتواند تربیت دینی را که نگاه هم جانبه بر زندگی و سعادت بشر دارد، حاکم کند.

 امام جمعه بندرعباس در ادامه با اشاره به جمعیت 320 هزار نفری دانش‌آموزی استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: رسالت عظیم تربیت این جمعیت مهم بر عهده آموزش و پرورش است و معلم در این عرصه پرچمدار است که باید مورد توجه و حمایت جدی باشد.

نعیم آبادی در پایان با تاکید بر اینکه حمایت از آموزش و پرورش حمایت از رشد و تعالی و سعادت کشور است، اظهارامیدواری کرد: مدیریت جدید آموزش و پرورش با بهره‌گیری همه جانبه از فضای امید بخشی که بر این مجموعه حاکم شده است، بتواند در مسیر اهداف نظام تعلیم و تربیت، تحول آفرین باشد تا در سایه همت جمعی این مجموعه ارزشمند به سر منزل مقصود رهنمون گردد.

انتهای پیام/زا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.