المختصر گزارش داد؛

تنش میان اوباما و نتانیاهو ناشی از چالش آفرینی‌ اسرائیل در مسیر توافق هسته‌ای با ایران است

رسانه‌های صهیونیستی از شکست تمام تلاش‌ها برای دیدار رئیس این رژیم با رئیس جمهوری آمریکا خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المختصر، رسانه‌های صهیونیستی از شکست تمام تلاش ها برای دیدار رئیس این رژیم با رئیس جمهوری آمریکا خبر دادند.

روزنامه معاریو نوشت:  تلاش هیئت همراه  رووین ریولین در آمریکا و همچنین تلاش اطرافیان باراک اوباما برای عملی شدن این دیدار بی نتیجه بود... پاسخ آمریکا این است که رئیس جمهوری آمریکا فرصت چنین دیداری را ندارد.

یدیعوت آحارانوت نیز پاسخ رد رئیس جمهوری آمریکا را به شرایط پرتنش میان باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو مرتبط دانست و این تنش را ناشی از چالش آفرینی‌های اسرائیل در مسیر توافق هسته‌ای با ایران خواند.

رئیس رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به آمریکا سفر کرد تا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند.

رادیو اسرائیل درباره این سفر اعلام کرد: ریولین در این سفر، روز سه شنبه به مناسب سالگرد هولوکاست در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کند و پس از آن دیداری با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد خواهد داشت.

در خبرها آمده است: بنیامین نتانیاهو دعوت کنگره آمریکا را برای سخنرانی در ماه مارس پذیرفت اما هم زمان کاخ سفید از اقدام کنگره در دعوت از نتانیاهو انتقاد کرد و این اقدام را بر خلاف پروتکل سیاسی دانست زیرا اصل دعوت ازنتانیاهو به کنگره با کاخ سفید هماهنگ نشده است.

هم زمان با این اتفاقات زهاوا گولئون رئیس حزب میرتس در اسرائیل در شکایتی به بازرس کل کابینه، اعلام کرد در اقدامی که اهداف انتخاباتی دارد از سفارت اسرائیل برای به خطر انداختن روابط میان تل آویو و واشنگتن سوء استفاده می‌شود.

گولئون در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس حزب میرتس از بازرس کل خواسته است رفتار نتانیاهو را تحت نظر بگیرد زیرا او از سفارت اسرائیل در واشنگتن برای منافع حزبی خود بهره‌برداری می‌کند.

در این بیانیه تصریح شد: نتانیاهو در آستانه انتخابات عمومی در اسرائیل خواستار سخنرانی در کنگره شده است. او می‌خواهد در اقدامی متضاد با روابط میان واشنگتن و تل آویو، برای منافع شخصی و حزبی خود بهره برداری کند که این امر سبب خشم مقامات آمریکایی شده است.
گزارش ها در اسرائیل نشان می‌دهد دولت آمریکا تمایل ندارد نتانیاهو در کنگره سخنرانی کند زیرا معتقد است نتانیاهو از تریبون کنگره برای رسیدن به هدفش یعنی سنگ اندازی در مسیر توافق هسته ای با ایران بهره برداری خواهد کرد.

ایران و گروه 1+5 برای رسیدن به نتیجه‌ای تدریجی در مذاکرات هسته‌ای به توافق رسیده‌اند، این روند از 24 نوامبر سال گذشته آغاز شد و قرار بود تا بیستم ژوئن به نتیجه نهایی برسد اما این موعد بر اساس توافق دو طرف تا 24 نوامبر 2015 تمدید شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار