تهرانفر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

رسیدگی به پرونده‌های خاص بانکی توسط دادسرای بانکی/ تمام تلاش ما جلوگیری از معوقات جدید است

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: این موضوع که پرداخت تسهیلات جدیدی به معوقات سیستم بانکی افزوده نشود، به شدت در حال کنترل است و حالت عادی خود را طی می‌کند.

حمید تهرانفر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص دادسرای ویژه پولی و بانکی اظهار داشت: دادسرای اقتصادی با تقاضای بانک مرکزی ایجاد شد و با توجه به این که بازرسان و قضات برای رسیدگی پرونده‌های بانکی باید راه طولانی را طی می‌کردند و علاوه بر این با توجه به اینکه پرونده‌های بانکی خاص هستند، نیاز به رسیدگی خاصی هم دارند.
 
وی افزود: خوشبخانه در حال حاضر یک مجتمع دادسرا به پرونده‌های بانکی اقتصادی اختصاص یافته و بانک مرکزی از این اقدام بسیار راضی است.

94 هزار میلیارد تومان آخرین رقم معوقات بانکی است

معاون نظارتی بانک مرکزی در ادامه در خصوص معوقات بانکی اظهار داشت: رقم معوقات طبق اعلام بانک مرکزی 94 هزار میلیارد تومان است و تمام تلاش ما برای مطالبات معوق این است که تسهیلات جدیدی که پرداخت می‌شود معوق نشود.
 
وی افزود: این رقم معوقات از زمانی خاص شروع شده است و به دلیل فشارهای خارج از قواعدی که به نظام بانکی آورده‌اند منجر به افزایش مطالبات معوقات روی میز بانک‌ها شده است.
 
تهرانفر تاکید کرد: اما این موضوع که پرداخت تسهیلات جدیدی به معوقات سیستم بانکی افزوده نشود، به شدت در حال کنترل است و حالت عادی خود را طی می‌کند.
 
وی در همین راستا افزود: به عنوان مثال اگر بگوییم تسهیلات غیرجاری طبق استاندارد باید 3 درصدی باشد، کلیه تسهیلاتی که در چند سال اخیر پرداخت شده‌اند 3 درصد استاندارد را دارند اما آن تسهیلاتی که روی میز بانک‌ها معوق شده است، قسط بندی شده ولی متاسفانه حل نمی‌شود زیرا برای پرداخت قسط خود اقدام نمی‌کنند و دوباره به مطالبات معوق افزوده می‌شوند و از همان مشکلاتی است که در آن دوره خاص ایجاد شده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: معوقات ، بانک ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار