تولید میگو؛

افزایش 65 درصدی تولید میگو در کشور

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران از افزایش 65 درصدی تولید میگو در سال جاری در کشور خبر داد.

افزایش 65 درصدی تولید میگو در کشوربه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛  حسین عبدالحی در اردبیل افزود: در کشورمان امسال 370 هزار تن انواع آبزی تولید شده که 140 هزار تن آن مربوط به قزل آلا و 13 هزار تن آن مربوط به میگو و سایر آبزیان است.

وی از تولید 16درصد ماهیان قزل آلای جهان در کشور خبر داد و گفت: ایران با تولید 140 هزار تن ماهی قزل آلا رتبه نخست جهانی در تولید ماهی قزل آلا در آب های شیرین را دارد.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران از صادرات 200 کیلو گرم خاویار پرورشی به کشورهای مختلف جهان خبر داد و افزود: ایران با کشور روسیه برای صادرات انواع آبزیان به این کشور قرارداد بسته است.

وی همچنین گفت: کشورمان در آب های شیرین ، شور و لب شور رتبه دوم دنیا را دارد.

استان اردبیل در تولید آبزیان جزو استان های سبز است

مدیر کل شیلات استان اردبیل گفت:استان اردبیل جزو استان های سبز در تولید و پرورش آبزیان است.

میر آرمان واعظی افزود: در حال حاضر 400 حوضچه پرورش ماهی در سطح استان فعال است که سالانه بازرسی های مستمری از نحوه فعالیت و بهداشت عملکرد این تعداد انجام می شود.

وی گفت: از نظر بهداشتی و بیماری جزو استان های سبز هستیم و به دلیل نظارت مستمر بیماری در حوضچه های پرورش وجود ندارد.

مدیر کل شیلات استان اردبیل افزود: اردبیل با تولید 5 هزار تن ماهی در سال جاری در رتبه سوم تولید ماهی در بین استان های غیر ساحلی است.

به گفته واعظی مرغوبیت و کیفیت ماهیان تولیدی در استان موجب شده است اقبال قابل توجهی در بازارهای خارج از استان نسبت به محصولات ما مشاهده شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، تولید ، میگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.