درمان بیماری‌های غذا اقتصاد کشورها را ضعیف کرده است

بر طبق گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، هزینه‌های درمان بیماری‌های ناشی از غذا و عوارض این بیماری‌ها آنقدر سنگین بوده که اقتصاد بسیاری از کشورها را ضعیف کرده است.

محمد‌ کاظم شفیعی‌ استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری‌های ناشی از غذا در سطوح مختلف از جمله در سطح اجتماع، خانواده‌ها و سیستم مراقبت بهداشتی و درمانی، علاوه بر مرگ‌ و‌ میر و ناتوانی، هزینه‌های بالایی را به بار می‌آورد.

وی با بیان اینکه درصد مبتلایان به بیماری‌های غذا بالا است، تصریح کرد: هزینه‌های درمان مبتلایان به بیماری‌های ناشی از غذا با توجه به تعداد افراد بیمار، برای اغلب خانواده‌ها و دولت‌ها سنگین و در مواردی‌ غیر قابل تأمین است.

شفیعی‌ تأکید کرد: بر طبق‌ گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، هزینه‌های درمان بیماری‌های ناشی از غذا و عوارض این بیماری‌ها آنقدر سنگین بوده که اقتصاد بسیاری از کشورها را ضعیف کرده است.

وی افزود: هزینه‌ بیماری‌های ناشی از غذا بسیار متنوع هستند و به طور عمده شامل هزینه دارو و درمان، هزینه بررسی همه‌گیری بیماری‌ها، از دست رفتن درآمد، غیبت از کار و از دست دادن نیرو، کاهش بهره‌وری و تولید و همچین هزینه‌های قانونی و جرم‌شناسی است.

شفیعی‌، گفت: با توجه به ماهیت بیماری‌های غذا، اثرات، عوارض و هزینه‌های سنگین این بیماری‌ها و همچنین مرگ‌و‌میر و ناتوانی‌ بالای ناشی از آن، باید با جدیت بیشتری در خصوص بیماری‌های غذا برنامه‌ریزی و اقدام کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار