معاون حقوقی و قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دارای سالمترین نیروهای نظامی در سطح دنیا است.

لزوم بهره‌گیری از شاخص‌های ارزشی در پیشگیری از وقوع جرم به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،«حجت‌الاسلام محمد مصدق» با بیان این که رعایت شاخص‌های ارزشی زمینه‌ساز ارتقاء ضریب هوش اخلاقی است، گفت: با رعایت شاخص‌های ارزشی در پیشگیری از وقوع جرم به توفیقات قابل دفاعی دست می‌یابیم.

وی افزود: این موضوع باعث افتخار است و همه فرماندهان در سراسر کشور درگیر این موضوع هستند.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزاری چنین همایشی را یکی از راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: به فراخور اهمیت این موضوع در هر استانی شورای پیشگیری تشکیل شده که فرماندهان نیروهای مسلح شخصا در آن حضور دارند.

مصدق ادامه داد: امسال با جمع‌بندی پیشنهادهای فرماندهان نظامی و انتظامی سراسر کشور، موضوع ایراد ضرب و جرح را در موضوعات مربوط به پیشگیری از وقوع جرم، مورد توجه قرار داده‌ایم و این موضوع هم‌اکنون در حال بررسی است.

وی با اشاره به اهمیت بسیاری بالای وقوع بزهکاری در نیروهای مسلح و علل بروز جرایم در این بخش، توجه تمام فرماندهان در همه سطوح در این خصوص را متذکر شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه ضرب و جرح بر خلاف تصور عمومی جامعه در شمار اولین یا دومین عناوین مجرمانه در کشور است، گفت: تنها با بررسی پرونده در دستگاه قضایی مشکلی حل نمی‌شود، بلکه باید زمینه ارتکاب جرم از بین برود.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه اقتدار با یک عذرخواهی از بین نخواهد رفت، تصریح کرد: مدیرانی موفق هستند که رفتار پدارنه در مجموعه خود اتخاذ کنند.

در پایان این همایش از پدران شهید امین کیوان فرد و محمدباقر زارعی تقدیر شد.

انتهی پیام/
برچسب ها: مصدق ، جرم ، همایش ، نیرو ، قضایی ، سالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار