آمریکا بودجۀ نظامی‌اش را 8 درصد افزایش می‌دهد

آسوشیتدپرس بر اساس اسنادی که این خبرگزاری از پنتاگون به دست آورده از افزایش 8 درصدی بودجۀ نظامی آمریکا خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، بر اساس اسناد "پنتاگون" که پیش از تصویب و انتشار رسمی بدست خبرگزاری آسوشیتدپرس افتاده، وزارت دفاع آمریکا در صدد است بودجۀ نظامی‌اش را تا هشت درصد افزایش دهد. 

بر طبق این اسناد، اوباما خواهان بودجه‌ای 534 میلیارد دلاری برای پنتاگون است که این بودجه افزایش 38 میلیارد دلاری را نشان می‌دهد.

این بودجه شامل 5.3 میلیارد دلار برای "تجهیز و آموزش" سربازان عراقی و مبارزان به اصطلاح میانه‌روی سوری به منظور جنگ با داعش می‌شود.

پنتاگون اعلام کرد حدود 1000 سرباز جدید را در سوریه به منظور آموزش مبارزان به اصطلاح میانه‌روی سوری برای پیکار با تروریست‌های داعش مستقر خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود آموزش این افراد در اوایل بهار آغاز و در عربستان سعودی، ترکیه و عراق اجرا شود.

داعش که بخش‌هایی از قلمرو سوریه را تحت کنترل دارد، نیروهایش را در ژوئن به عراق فرستاد و به سرعت بخش‌های وسیعی از عراق را اشغال کرد.

ایالات متحده و برخی از متحدانش داخل سوریه و عراق حملات هوایی‌ای را ضد داعش انجام داده است.

اسناد پنتاگون نشان می‌دهد بیشتر افزایش بودجۀ نظامی مربوط به خرید تجهیزات جنگی و اجرای عملیات جدید و تعمیر و نگهداری (تجهیزات) می‌شود.

حساب‌های خرید پنتاگون افزایش 15 درصدی تا سقف 108 میلیارد دلار را در پی خواهد داشت.

بر طبق این اسناد، 51 میلیارد دلار به ماموریت‌های خارجی اختصاص خواهد یافت که شامل 43 میلیارد دلار برای انجام عملیات در حال اجرا در افغانستان و 3.8 میلیارد دلار برای آموزش نیروهای امنیتی افغان می‌شود.

بودجۀ پایۀ کنونی ارتش آمریکا 496 میلیارد دلار به علاوۀ 64 میلیارد دلار برای ماموریت‌های نظامی خارج از کشور است.

حدود 57 جنگندۀ "اف-35" نسل آینده، 9 زیردریایی و کشتی جدید و ساخت تانکرهای دوربرد نیروی هوایی در بودجۀ جدید نیز لحاظ شده‌اند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار