قره‌شیخلو در افتتاحیه مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)؛

تخلق قرآنیان به اخلاق قرآنی سبب تأثیر آنها بر مردم می‌شود

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه همان‌گونه که قرآن کتاب هدایت است باید اهالی قرآن هم هدایت‌گر باشند گفت: تخلق قرآنیان به اخلاق قرآنی سبب تأثیر آنها بر مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران؛«مهدی قره‌شیخلو» قاری بین‌المللی و رئیس سازمان دارالقرآن در آیین افتتاحیه مسابقات دارالقرآن امام‌ علی(ع) در مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر، طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: در آستانه سی‌و‌ششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی یاد و خاطره امام و شهدای انقلاب خصوصاً شهدای هفتم تیر که در همین مکان به فیض شهادت رسیده‌اند را گرامی می‌داریم.

وی این مسابقات را کاملاً مردمی معرفی کرد و گفت: ویژگی این رقابت‌ها این است که هیچ نهاد دولتی و شبه دولتی در آن دخیل نیست و یک مجموعه مردمی که توسط یک خیر پشتیبانی می‌شود برگزار کننده مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) است.

قره‌ شیخلو با اشاره به وجود ظرفیت عظیم در بین مردم برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی گفت: در کشور ما مردم در ماه محرم صدها میلیارد تومان برای عزاداری سیدالشهدا(ع) هزینه می‌کنند، من همیشه می‌گویم که مردم ما این ظرفیت را دارند که در ماه رمضان برای قرآن هم این‌گونه هزینه کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن، دارالقرآن امام علی(ع) را الگوی خوبی برای ورود خیرین به کارهای قرآنی بیان کرد و گفت: این دارالقرآن الگوی خوبی برای کسانی است که متمکن هستند تا مال و ثروت خود را در راه قرآن هزینه کنند، این کار تجارتی است که زیان ندارد و همه‌اش مغفرت است.

وی با اشاره به ضرورت توجه اهالی قرآنی به اخلاق قرآنی گفت: اهالی قرآن باید توجه داشته باشند که کارکرد قرآن هرچه است و باید کارکرد آنها هم همان باشد یعنی اگر قرآن باعث هدایت می‌شود اهل قرآن هم باید اینگونه باشند، جامعه ما امروز به شدت نیازمند آشنایی با مفاهیم و جان قرآن است، برگزاری مسابقه و تلاوت خوب است اما به شرطی که در مسیر صحیح باشد و اهالی قرآن خودشان در درجه اول متخلق به اخلاق قرآنی باشند در این صورت اگر کسی چند روز با ما همنشین باشد نمی‌تواند احساس کند که ما بویی از قرآن نبرده‌ایم.

وی با اشاره به ضرورت ترویج مفاهیم قرآن در بین مردم گفت: درصد کمی از مردم ظرفیت قاری و حافظ شدن قرآن را دارند اما همه مردم به مفاهیم و نسخه‌‌های شفابخش قرآنی نیاز دارند، زیرا باید این مفاهیم را در زندگی استفاده کنند پس امید است خداوند به همه ما توفیق دهد همان‌گونه که در حوزه قرائت و حفظ قرآن کار می‌کنیم خودمان عامل به قرآن باشیم و بر مردم هم تأثیر بگذاریم.
برچسب ها: قره شیخلو ، قاری ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار