در نخستین همایش ملی جانورشناسی عنوان شد؛

دریایی ها بیشترین گونه های جانوری شناسایی شده در جهان

رئیس مرکز جانور شناسی کاربردی گفت :تا کنون بیش از 1 میلیون و 100 هزار گونه جانوری در جهان شناسایی شده است که بیشتر آنها دریایی هستند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، درویش درآغاز نخستین همایش ملی جانورشناسی کاربردی در مشهد افزود : 9 هزار گونه از این جانوران پرنده و 5 هزار و 500 گونه دیگر از پستانداران هستند.

وی گفت : تا کنون 150 گونه پستاندار و 500 گونه انواع پرنده بومی در ایران شناسایی شده و رفتارها و زندگی و تولید مثل این جانوران مورد مطالعه پژو هشگران زیست شناس کشور قرار گرفته است .
رئیس مرکز جانور شناسی کاربردی با اشاره به فراوانی و تنوع بسیارگونه های جانوری در محیط زیست ایران افزود   : گونه هایی از خزندگان و پرندگان ایران در معرض خطر هستند که سمندر پارسی و گربه وحشی ایرانی دو نمونه آن هستند.

دبیر علمی نخستین همایش ملی جانورشناسی کاربردی هم در این مراسم گفت: از 151 مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش 108 مقاله بعنوان پوستر و 25 مقاله بصورت سخنرانی در 9 محور تخصصی در مدت 3 روز برپایی این همایش ارائه می شود .
علی آبادیان افزود:: نقش جانور شناسی در صنایع دفاعی ، صنعت ، تغذیه ، علوم پزشکی و مباحث آموزش و پرورش از مهمترین موضوعات این مقالات و پوسترهای علمی است .
وی گفت : همچنین در حاشیه این همایش پنج کارگاه آموزشی با محوریت طراحی داروها ، آشنایی با پایگاه های مولکولی جانوری ، مطالعات کروموزومی و مطالعات پردازه های بوم شناختی جانوری برگزار می شود .
 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.