رژیم صهیونیستی گمان نمی کرد حزب الله قادر به واکنش شدیدی باشد اما مشخص شد که اطلاعات این رژیم در خصوص قدرت حزب الله اشتباه بوده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "الیاس کرام" خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد: واکنش حزب الله به حمله اسرائیل در قنیطره برای این رژیم دردناک بود. حزب الله در کمین خود در مزارع شبعا کاروانی را هدف قرار داد که افسران بلند پایه ارتش در آن حضور داشتند. در عین حال کارشناسان اسرائیلی عقیده دارند که دو طرف قصد ندارند سطح تنشها را بالا ببرند. اسرائیل پس از عملیات حزب الله اطراف مزارع شبعا را به شدت گلوله باران و اعلام کرد که این حملات فقط واکنش اولیه به حمله حزب الله بوده است. 

"نجوان سمری" خبرنگار دیگر شبکه الجزیره هم گزارش داد: در حالی که نخست وزیر اسرائیل مشغول امور انتخاباتی است حزب الله پاسخ این رژیم را داد. پس از عملیات حزب الله، نتانیاهو به وزارت جنگ رفت تا اوضاع را بررسی کند.

از سوی دیگر جامعه صهیونیست‌ها و همه احزاب اسراییل یکصدا از ضرورت واکنش ارتش اسرائیل سخن می گویند اما نزدیک بودن زمان انتخابات، همه را در تنگنا قرار داده است. لذا اگر نتانیاهو اقدامی انجام دهد باید وارد جنگ شود و از سوی دیگر اگر سکوت کند به عنوان مسئولی ضعیف شناخته می شود.

این بار اطلاعات مقامات اسرائیل آنها را فریب داد زیرا گمان نمی‌کردند حزب الله بتواند چنین واکنشی از خود نشان دهد. بنابراین مقامات این رژیم باید بار دیگر در سیاستهای خود بازنگری کنند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار