روحانی: وزارت ورزش تبعیض بین مرد و "زن" را بردارد

رییس جمهوری از وزارت ورزش و جوانان خواست تبعیض را در این عرصه رفع کند و شرایط لازم را برای حضور زنان در صحنه های ورزشی آماده کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،آیین تجلیل از مدال آوران بازی های آسیایی و پاراآسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی در بخش انفرادی و تیمی عصر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسوولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، رییسان فدراسیون ها و ورزشکاران در سالن اجلاس سران برگزار شد.

** شرکت کنندگان در این مراسم از ساعت 14:30 پیش از باز شدن درهای سالن در ساختمان اجلاس سران حضور داشتند اما درهای سالن از ساعت 15 برای ورود آنها باز شد.

** پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، نمآهنگی از مدال آوران بازی های آسیایی پخش شد.

این نمآهنگ مربوط به مدال آوران بازی های پاراآسیایی نیز پس از سخنان وزیر ورزش و جوانان به نمایش درآمد.

**در این مراسم 177 مدال آوربازی های آسیایی اینچئون دربخش انفرادی و تیمی و 217 مدال آور بازی های پاراآسیایی 2014در بخش انفرادی و تیمی پاداش خود را به صورت حواله نقدی دریافت کردند.

** آخرین فردی که در این مراسم از رییس جمهوری جایزه گرفت، محمود خسروی وفا رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین بود که به شدت مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

خسروی وفا به همراه سیامند رحمان قوی ترین مرد معلول جهان برای دریافت جایزه خود به بالای جایگاه رفت و رییس جمهوری نیز این ورزشکار را در آغوش گرفت و بوسید.

**رییس جمهوری در سخنان خود گفت: سالیان دراز قهرمانی برای مردان بود و صحنه برای ورزش بانوان آماده نبود اما امروز مدال آوران هم مردان هستند و هم بانوان. البته هنوز بین مردان و زنان تبعیض وجود دارد و از وزارت ورزش می خواهم تبعیض را بردارید و شرایط لازم را برای حضور بانوان در صحنه های ورزش آماده کنید.

این سخنان رییس جمهوری تشویق شدید حاضران را در پی داشت.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در مساله ورزش نیز همانند بسیاری از کشور ها گهگاهی شاهد فساد هستیم ، تاکید کرد: باید در تمام صحنه ها با فساد مبارزه کنیم و گاهی می بینیم دلالان در امر ورزش حضور می یابند و متاسفانه فساد می آفرینند.

وی یادآور شد: دولت مصمم است در تمامی زمینه ها در چهارچوب رهنمود های رهبر معظم انقلاب با حمایت مجلس و قوه قضاییه با فساد مبارزه کند.

وی تصریح کرد: ورزش ما هم باید کاملا پاک و منزه باشد که درآن فضا شما خواهید دید که در کنار قهرمانی، قهرمانی اخلاق و فضایل اخلاقی هم رشد بیشتری می یابد.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: اگر تلاش کنیم که تمام صحنه ها از آلودگی منزه شود، می توانیم شاهد پیشرفت بیشتر در تمام زمینه ها در جامعه باشیم.

روحانی اظهار امیدواری کرد: ملت بزرگ ایران از همه قهرمانانش در تمامی صحنه های ورزشی، دیپلماسی، اقتصادی، رفاه اجتماعی و امنیت تجلیل کند چراکه با تجلیل مردم و تشویق آنها است که می توانیم شاهد موفقیت و پیروزی بیشتر باشیم .

/انتهای پیام
منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.