رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت و درمان عنوان کرد

تغذیه ناسالم عامل ایجاد 25 درصد سرطانها

مطلق، با بیان اینکه تغذیه نقش موثری در پیشگیری از سرطانها دارد، گفت: تغذیه ناسالم عامل 25 درصد موارد ابتلا به سرطان است.

دکتر علی مطلق، رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه از راهکارهای مهم پیشگیری از سرطان‌ داشتن شیوه زندگی سالم و محیط زندگی سالم است، گفت: شیوه زندگی سالم بخش مهمی در پیشگیری از سرطان است که 4 عامل استعمال دخانیات، الکل، تغذیه و بی تحرکی در این موضوع دخیل هستند.

وی به تغذیه سالم اشاره و اظهار داشت: تغذیه ناسالم باعث ایجاد 25 درصد سرطانها می‌شود و این در حالیست که این امر در 25 درصد مرگ‌ و میرها قابل پیشگیری ناشی از سرطان نقش دارند.

مطلق، ادامه داد: بیش از 10 درصد مردم کشور درگیر استعمال دخانیات هستند که خود دخانیات عامل 25 درصد مرگ‌های ناشی از سرطان است.

وی به بی تحرکی در جامعه اشاره و اظهار داشت: طبق آمار بیش از 25 درصد افراد جامعه بی تحرک هستند و همین عامل باعث چاقی و به دنبال آن بیماری‌های غیر واگیر مثل سرطان می‌شود. بنابراین باید با آموزش و فرهنگ سازی مردم را به افزایش فعالیت تشویق کرد تا بتوانیم میزان ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر از جمله سرطان کاهش دهیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار