این فایل‌ها را هرگز ذخیره نکنید

عدم استفاده بهینه از وسایل ذخیره سازی کامپیوتر‌ی در آینده نزدیک بشر را با مشکل کم جایی برای ذخیره فایل‌هایش مواجه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان هشدار می‌دهند حجم نگهداری از داده اینترنتی توسط هارد دیسک‌ها به مرحله خطرناکی رسیده است و نهادهای صنعتی در دنیا دیگر توانایی ذخیره این حجم از اطلاعات را تا سال 2020 نخواهند داشت.

گفتنی است؛ کارشناسان اعتقاد دارند در سال 2020 بشر با محدودیت در ظرفیت ذخیره داده‌‌های خود مواجه خواهد شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند شرکت Seuqate اعلام کرده است از همین الان کاربران باید  به طور دقیق به مدیریت فایل‌های ذخیره شده خود بپردازند و هر فایلی را ذخیره نکنند و فقط فایل‌های ضروری را ذخیره کنند.

کارشناسان به کاربران توصیه می‌کنند هر از گاهی نسبت به پاکسازی هارد دیسک‌های خود، از فایل‌های مازاد اقدام کنند.

کارشناسان به ویژه هشدار می‌دهند برای افرادی که اسناد بسیار حساس و رسمی دارند و به ویژه حفظ اطلاعات شخصی در هارد دیسک آن‌ها بسیار اهمیت دارد نسبت به ذخیره سازی در چندین نسخه بک آپ اقدام کنند.

در حال حاضر یک هارد دیسک معمولی اکسترنال دارای گنجایش 5 ترابایتی و قیمتی معادل با 312 دلار است و می‌تواند تا دو و نیم میلیون قطعه موسیقی، هزار فیلم سینمایی و دو میلیون عکس را در خود ذخیره کند.

علاقه انسان‌ها به ذخیره فایل‌ها و فولدر‌های مورد علاقه‌شان سبب بروز مشکلاتی شدید در آینده برای ذخیره سازی اسناد خواهد شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: فایل ، حجم داده ها ، حافظه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار