عجیب اما خواندنی از فرزندخواندگان وهابیت؛

چرایی ممنوعیت خوردن سالاد خیار و گوجه!/ سنگسار دختری به دلیل ورود به .../ ماجرای تماشای "باب اسفنجی" و توبه کودک

این دسته فتاوا و بدعت‌گذاری‌ها در دین مبین اسلام که از جانب مفتی‌های داعش مطرح می‌شود را باید ریشه در وهابیونی بدانیم که دین و احکام شرعی آن را طبق مصالح خود تفسیر می‌کنند، در واقع گروه تکفیری داعش در واقع فرزند خواندگان وهابیت هستند که در نقاب دین نشو و نما می‌یابند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران گروه تروریستی داعش که توسط کشورهای غربی و عربی حامی گروه‌های تروریستی ضدسوری تجهیز و مسلح شده است، ممنوعیت‌های زیادی را بر مردم مناطق زیر نفوذ خود اعمال می کند.

گرچه دیرینه این فعالیت‌ها به دهه هفتاد از قرن گذشته میلادی باز می‌گردد اما برهه کنونی را باید نقطه اوج یا حداقل بالاترین اوج گیری این فعالیت‌ها از تاریخ شکل گیری گروه‌های سلفی تکفیری توصیف کرد.

داعشی‌ها رشته‌های حقوق، علوم سیاسی و شاخه‌های هنر را تعطیل کرده‌اند زیرا تحصیل در این رشته‌ها را با اصول اسلامی در تضاد می‌دانند .

داعش

شبکه الجهاد العالمی یکی از تریبون‌های القاعده که همچنان تصاویر اسامه بن لادن و ایمن الظواهری را بر سر صفحات خود دارد، گزارش مفصلی از فتواهای عجیب و غریب داعش منتشر کرده است.

این شبکه به نقل از محمود الشناوی نویسنده و روزنامه نگار عرب آورده است : برخی از این فتواها بسیار مضحک و خنده آور و غیر قابل باور است اما با این وجود شاهد اجرای آن در مناطق تحت کنترل این گروه هستیم.
 
از میان این فتواها می‌توان به ممنوعیت خوردن سالاد خیار و گوجه (به دلیل مونث بودن گوجه و مذکر بودن خیار!) که نباید در یک مکان با یکدیگر جمع شوند ، حرام بودن خوردن موز برای زنان بدون حضور محرم ، حرام بودن نشستن زن بر روی صندلی ، ممنوعیت خوردن گوشت بز بدلیل عدم پوشیده بودن عورت آن و حرام بودن کشیدن سیگار دفعه اول به فرد سیگاری هشدار داده شده و بار دوم انگشتان دستش شکسته می شوند.

داعش

 فتوای گرفتن زکات از زیتون و روغن زیتون نیز از دیگر فتواهای صادر شده است و باغدار باید ۶۱۱ کیلوگرم از زیتون خود را به عنوان زکات (زیتون یا روغن آن) بپردازد.

در میان فتواهای این گروه نکته جالب توجه دیگری که به چشم می‌خورد این است که هر کسی که مخالف افکار داعش باشد هر چند مسلمان بوده و لا اله الا الله هم سر بدهد بازهم باید کشته شود زیرا مخالفت با داعش یعنی موضع گرفتن در سنگر دشمن.
 
همچنین دختران نیز حق پوشیدن شلوار جین یا پولیور را ندارند، مرکز موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" وابسته به مخالفان این کشور در لندن تأکید کرد، عناصر داعش در شهر المیادین در حومه دیرالزور هر کسی را که شلوار پوشیده بود بازداشت کردند، از خانواده آنان خواستند لباس گشاد بیاورند که بازداشت شدگان پس از پوشیدن آن آزاد شدند .

داعش

عناصر داعش همچنین سه مرد را در منطقه الهول در حومه جنوب شرقی شهر حسکه به اتهام سیگار کشیدن و دو نفر را به اتهام خارج شدن زنانشان بدون حجاب شلاق زدند و در جایی دیگر نیز یک دختر سوری به دلیل ورود به شبکه فیس‌بوک به اعدام محکوم و سنگسار شد.
داعش

داعشی‌ها حتی شماری از جوانان موصلی را که مشغول تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال در یکی از قهوه خانه‌ها بودند ، شلاق زدند، اعمالی که با یک گذر کلی هم به غیر عقلایی بودن آن‌ها پی برده می‌شود و اینکه انان جز عناد با اسلام و مسلمانی هدف دیگری ندارند،علی الخصوص اینکه تمامی این اعمال را به طور گسترده‌ای در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

داعش

در اخباری تازه از جنایات این گروه آمده است، به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "کرونه زایتونگ" چاپ اتریش نوشت که داعش صدها کودک را برای اجرای حملات تروریستی آموزش می دهد.

یک شاهد عینی که خواست نامش ذکر نشود گفت: داعشی‌ها یک جوان را به دلیل اینکه ریش کامل نداشت و به اصطلاح ریش پروفسوری داشت، مجازات کردند .

داعش هم چنین با انتشار عکسی در صفحه توییتر خود نوشت: کوچک‌ترین دختر عضو داعش که به تماشای کارتون "باب‌اسفنجی" و "باربی" اعتیاد داشت، مورد هدایت خدا قرار گرفت و توبه کرد(!).

داعش

این در حالی است که سرکردگان این گروهک تروریستی که به فساد، عیاشی و شهوت‌رانی مشهور هستند و زنان و دختران عراقی و سوری را به کنیزی می‌گیرند با اجرای قوانین سخت‌گیرانه بر مردم، آنان را به بهانه‌های واهی همچون درست نبستن روبنده، تماشای کارتون، گوش دادن موسیقی و... شکنجه و اعدام می‌کنند.

داعش


بسیار روشن و واضح است بر اين‌ كه از ديدگاه قرآن، به مجرد اين‌ كه کسي ايمان بياورد و شهادت بر وحدانيت حق و رسالت پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) بدهد، خون و مال و آبرويش محفوظ است و کسي حق تعرض به او را ندارد. آقايان وهابي که اين کارها را در طول اين 200 ، 300 سال انجام دادند و امروز هم در کشورهاي اسلامي - مانند افغانستان، پاکستان، عراق و ... - انجام مي‌دهند و خون مسلمانان و شيعيان را مي‌ريزند.

در این زمینه مفتیانی نیز در صدور چنین فتواهایی این گروه را همراهی می‌کنند، یکی از مهمترین نظریه پردازان و مفتیان گروه داعش "محمد العریفی" است او یکی از سرشناس ترین روحانیون وهابی است که تقریبا در مورد همه چیز فتوا صادر می‌کند و طی سه سال گذشته صدها فتوا در رابطه با مسایل سوریه، عراق، لبنان، حوثی‌ها و مناطق دیگر صادر کرده است، با این وجود حتی یک فتوای صریح در رابطه با مسئله فلسطین وبه ویژه غزه صادر نکرده است.

"مانع بن ناصر المانع" دیگر شیخ وهابی داعشی است که فعالیت خود را در صفحات اجتماعی در حمایت از این گروه تروریستی به شدت ادامه می‌دهد.
 
 پیش از او نیز ابو اسامه القحطانی دیگر مفتی گروه داعش که او نیز یک عربستانی تبار است مفتی داعش بود اما با آتش نیروهای نظامی ارتش عراق در شهر بیجی در شمال تکریت به هلاکت رسید.

مانع المانع پس از آنکه بسیج عمومی اعلام کرد و با داعش بیعت کرد، پی به حقیقت داعش برد و پس از توبه خود را تسلیم مقامات عربستانی کرد .این مفتی سعودی امروز چهارشنبه وارد وطن خود عربستان سعودی شد.

مانع المانع همچنین از تمامی کسانی که از داعش حمایت می کنند و یا در کنار آنها می جنگند خواست تا در ماه رمضان توبه کنند و خود را تسلیم کنند. مانع المانع از سوریه به ترکیه رفت و خود را تسلیم سفارت عربستان در ترکیه کرد .

یکی از مفتیان این گروه تکفیری در شهر الباب سوریه با صدور فتوایی در یکی از مساجد این شهر گفته است، کسانی‌که از داعش بدشان می‌آیند، روزه آنها باطل است. 

نشریه «اکسپرس تریبیون»، یک نشریه وابسته به نیویورک تایمز، اخیرا مقاله‌ای با عنوان «افشاگری غیرمنتظره: اعترافات یکی از اعضای داعش در مورد دریافت بودجه از آمریکا» منتشر کرد، در همین حین، نیروهای امنیتی پاکستان تحقیقاتی جداگانه در مورد داعش آغاز کردند که بازجویی از یکی از اعضای دستگیر شده این گروه تروریستی را نیز شامل می شد.

 طبق اعترافات این نیروی داعش، بسیاری از جنگجویان از جمله خود وی مبالغی پول دریافت کرده بودند که از آمریکا فرستاده شده بود.

در احادیث در وصف خوارج می‌‌خوانیم: «آنان اهل اسلام را می‌‌کشند و بت‌پرستان را رها می‌‌کنند» این عمل عیناً در وهابیان مشاهده می‌‌شود.

داعشی‌ها جنگ علیه شیعه را با متهم‌سازی به شرک و ارتداد و نفاق، بر جنگ با صهیونیست‌های خون‌آشام ترجیح می‌دهند و ارتباط معنادار رژیم صهیونیستی با داعش هر روز آشکارتر می‌شود.

این دسته فتاوا و بدعت‌گذاری‌ها در دین مبین اسلام که از جانب مفتی‌های داعش مطرح می‌شود را باید ریشه در وهابیونی بدانیم که دین و احکام شرعی آن را طبق مصالح خود تفسیر می‌کنند، در واقع  گروه تکفیری داعش در واقع فرزند خواندگان وهابیت هستند که در نقاب دین نشو و نما می‌یابند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار