رکودهایی که در حاشیه بازی‌های جام ملت‌های آسیا ثبت شد

بازی های جام ملت‌های آسیا شاهد ثبت رکورد‌هایی مانند بیشترین تعداد بازی بدون تساوی، سریع ترین گل زده، بالاترین تعداد کلین‌شیت و ... بود اما در حاشیه برگزاری این رقابت‌ها، رکوردهای دیگری هم به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت رسمی جام ملت‌های آسیا: رکورد‌ها و موفقیت‌های بدست آمده در جریان بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2015 را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد، بخش اول مربوط به مسابقات و بازیکنان‌ می‌شود و بخش دوم حواشی کار، از جمله تعداد بینندگان تلویزیونی، تعداد تماشاچیان حاضر در ورزشگاه و ... می‌شود.
 
 رکوردهایی که در حاشیه برگزاری بازی‌های جام ملت های آسیا 2015 ثبت شده عبارتند از:

 بازی‌های جام ملت‌های آسیا به میزبانی استرالیا پر بیننده ترین رقابت ورزشی آسیایی در تاریخ این قاره لقب گرت.
 
 دیدار فینال‌ میان تیم‌های فوتبال استرالیا و کره جنوبی با 76 هزار تماشاچی، پر بیننده ترین رقابت جام لقب گرفت.
 
 بازی فینال، هشتمین دیدار جام ملت‌های آسیا 2015 بود که تمامی‌ بلیط‌های آن به طور کامل پیش فروش شد، مجموع تماشاچیانی که از داخل ورزشگاه‌ بازیها را پیگیری‌ کردند به 650 هزار نفر رسید که سهم هر بازی به طور میانگین 20 هزار تماشاچی بوده است.
 
 سه مورد از بازی‌های که بلیط آن به طور کامل فروخته شد میان تیم‌های غیر میزبان بود،‌ دیدار تیم‌های چین - کره شمالی، ژاپن - اردن و کره جنوبی - ازبکستان.
 
تعداد بینندگان تلویزیونی‌ بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2015 در سراسر جهان به یک میلیارد نفر رسید که در تاریخ این رقابت‌ها بی سابقه بوده است.
 
 در میان کشورهای آسیایی، چین با 182 میلیون بیننده تلویزیونی‌ و پس از آن ژاپن‌ با 21 میلیون بیننده رکورد داران جذب بیشترین‌ بینندگان تلویزیونی بودند.
 
 در سایت‌های اینترنتی تعداد دنبال کنندگان صفحه توییتر بازی‌های جام ملت‌های آسیا به 2.69 میلیارد دنبال کننده رسید که رکوردی استثنایی برای این رقابت ها محسوب می‌شود.
 
 برای برگزاری بازی های جام ملت‌های آسیا، 5 هزار نیروی داوطلب به دولت استرالیا در جهت میزبانی این رقابت‌ها کمک کردند.
 
میزبانی بازی‌های جام ملت های آسیا 23 میلیون دلار استرالیا به تولیدات ناخالص داخل این کشور اضافه کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: جام ملت ها ، رکورد ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار