هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

بدهی مالیاتی 120 میلیاردی ورزشکاران/ مجلس این موضوع را پیگیری خواهد کرد

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس وجود رقم بالای بدهی مالیاتی ورزشکاران را نشان‌دهنده ضعف عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال دانست و گفت: مجلس بدهی بالای ورزشکاران را از این ارگان‌ها پیگیری و مطالبه خواهد کرد که چرا وظیفه خود را به درستی انجام نداده‌‌اند.

"سیدمهدی هاشمی" عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به بدهی مالیاتی 120 میلیاردی ورزشکاران گفت: وجود این رقم بالا از بدهی مالیاتی ورزشکاران نشان‌دهنده ضعف عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اگر سازمان امور مالیاتی برای حل این موضوع از مجلس درخواست کمک کند، حتما این موضوع را از وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون فوتبال پیگیری خواهیم کرد اما تاکنون آن‌ها نخواستند به هر دلیلی این موضوع را پیگیری کنند.

وی در ادامه افزود: باید پرسید زمانی که یک بنگاه اقتصادی یا بخش خصوصی بدهکاری مالیاتی داشته باشد چنین کوتاهی و اغماضی در حق آن‌ها انجام می‌شود! یا اینکه شخص بدهکار را ممنوع الخروج کرده و در صورت نداشتن اظهارنامه مالیاتی پروانه‌شان را تمدید نمی‌کنند، اما سازمان امور مالیاتی در مورد این بدهکاری عظیم کوتاهی و در حق مردم ظلم روا کرده است و اکنون مظلوم‌نمایی هم می‌کند.

هاشمی با تاکید براینکه باید باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با هماهنگی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان مالیات را از قرارداد بازیکنان کسر کنند، بیان داشت: قاعدتا این اهتمام و مدیریت به هر دلیلی وجود نداشته و اکنون مجلس باید این موضوع را از این ارگان‌ها پیگیری و مطالبه کند که چرا وظیفه خود را به درستی انجام نداده‌اند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس خاطرنشان کرد: اکنون مجلس آمادگی دارد تا با حمایت و پشتیبانی این موضوع را حل کند و در صورت دریافت گزارشی مبنی بر کوتاهی در انجام وظیفه این سازمان‌ها به طور حتم پیگیری خواهد کرد.
 
شایان ذکر است؛ "علی عسکری" رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور روز گذشته در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شده بود، استقلال و پرسپولیس را بزرگ‌ترین بدهکاران مالیاتی ورزشی اعلام کرد و گفت که مجموع بدهی مالیاتی باشگاه‌ها و ورزشکاران 120 میلیارد تومان است که 65 درصد از این رقم مربوط به باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و ورزشکاران آنهاست.

همچنین درباره وضع بدهی مالیاتی ورزشکاران و همچنین کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، نیز بیان کرد که برخی از ورزشکاران از سال 72 تاکنون هیچ مالیاتی پرداخت نکرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار