یزد؛

امکان تغییر نام متقاضیان به محمد درکمترین زمان

متقاضیان بالای 15 سال می توانند با مراجعه به ثبت احوال یا دفاتر پیشخوان ارائه کننده خدمات ثبت احوال درخواست خود را ارائه کنند و همان روز نام خود را تغییر دهند .

امکان تغییر نام متقاضیان به محمد درکمترین زمانبه گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکزیزد، مدیر کل ثبت احوال استان یزد ضمن محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام از تسهیل در تغییر نام متقاضیان به نام مقدس " محمد " و اسامی ترکیبی آن خبر داد و گفت : متقاضیان بالای 15 سال می توانند با مراجعه به ثبت احوال یا دفاتر پیشخوان ارائه کننده خدمات ثبت احوال درخواست خود را ارائه کنند و همان روز نام خود را تغییر دهند .

سید محمد طباطبائی افزود : از آنجا که تغییر نام افراد زیر 15 سال در صلاحیت دادگاه می باشد ، متقاضیان بایستی درخواست خود را به دادگاه ارائه کنند و تغییر نام این دسته از افراد از حدود اختیارات ادارات ثبت احوال خارج است .

وی اظهار امیدواری کرد : کارکنان ثبت احوال استان یزد با این حرکت فرهنگی بتوانند با خدمت دهی مطلوب و سریع به عاشقان و دوستداران پیامبر اعظم اسلام ( ص ) مراتب عشق و ارادت خود را به آن پیام آور رحمت و مهربانی ابراز نمایند .

مدیر کل ثبت احوال استان تصریح کرد : تلاش در جهت ترویج نام‌های اصیل اسلامی ایرانی و ارتقاء سطح آگاهی مردم از طریق معرفی نام‌های نیکو و مناسب به ویژه نام‌های قدسی و مذهبی به جامعه از فعالیتهای فرهنگی سازمان ثبت احوال می‌باشد .

گفتنی است به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی میل پژوهشگران این کشور طی بررسی های انجام شده دریافتند که نامگذاری نوزادان متولد شده به نام محمد در سال 2009 میلادی در انگلیس و ولز بیش از سایر اسم ها بوده است و خانواده ها در این دو کشور علاقه بسیار زیادی به این نام دارند.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: نام ، محمد ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.