عضو هیات نمایندگان اتاق ایران:

صنعت طلا می‌تواند جایگزین نفت در اقتصاد شود

نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی با بیان این مطلب که طلا و جواهر می‌تواند به عنوان جایگزین خوبی برای نفت و فرآورده‌های آن به شمار آید، حضور ایران در محافل بین المللی و برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در این زمینه را از جمله راهکارهای توسعه این صنعت در کشور دانست.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ منصور نامدار زندی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان این نکته که بهترین و جدیدترین تکنولوژی های صنعت طلا و جواهر امروز در ایران وجود دارد، تاکید کرد: ایران از منظر فناوری و شیوه های جدید صنعت با مشکلی روبرو نیست و تنها چالشی که در حال حاضر در مقابل این هنر-صنعت قرار دارد مربوط به صادرات و واردات سنگ های قیمتی و برخی ابزارآلات می شود.

زندی در رابطه با جایگاه کشور در زمینه صنعت طلا و جواهر افزود: در طول 30 سال گذشته تا حدودی درانزوا قرار گرفته بودیم البته در حدود 10 سال اخیر حرکت های روبه جلویی را تجربه کرده ایم که بسیار ارزشمند است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تشریح کرد: ایرانیان از قدیم با این صنعت عجین بوده چراکه علاقه بسیاری به انواع زیرورآلات داشته و دارند. بنابراین احیای صنعت طلا و جواهر از رویکردهای مهمی است که از سوی اتحادیه دنبال می شود.

این فعال اقتصای براین باور است که ارتقای سطح تولید و صادرات در صنعت طلا می تواند علاوه بر حل قسمتی از مشکل اشتغال، جایگزین درآمدهای نفتی شود.  

نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی یکی از راه های رشد این صنعت را عرضه آن در محافل بین المللی از جمله نمایشگاه ها دانست و گفت: تا کنون شش دوره نمایشگاه بین المللی دراین زمینه برگزار شده است که توانسته تاثیر بسزایی در این وادی بگذارد. 

وی ادامه داد: سایر کشورها با حضور در این نمایشگاه، ابزارآلات و تجهیزات خود را به نمایش می گذارند. البته شرکت های داخلی نیز توانسته اند ابزارهایی را که در خارج نمونه ای از آن ها وجود ندارد را بسازند و قصد دارند در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند.

گفتنی است، هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت و صنایع وابسته با هدف اشتغال زایی و جایگزینی صنعت طلا با نفت و مشتقات آن، 23 تا 26 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

بر اساس اظهارات وی تاکنون کشورهای ایتالیا، ترکیه و تایلند برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار