نعیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

درگیری‌های مصر در راستای کاهش تاثیر این کشور در منطقه است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص درگیری‌های اخیر مصر گفت: در این رابطه نقش رژیم صهیونیستی را نمی‌تواند نادیده گرفت زیرا کشوری که به مسائل داخلی خود درگیر شود تاثیرش در مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی کم می‌شود.

درگیری‌های مصر در راستای کاهش تاثیر این کشور در منطقه است"مصیب نعیمی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، حوادث مصر را متاثر از نقش رژیم صهیونیستی عنوان و تاکید کرد: وقتی مصر درگیر مسائل داخلی باشد، تاثیرش در مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی کم می‌شود، و این یکی از اهدافی است که صهیونیست‌ها در کشورهای همسایه فلسطین به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق هم‌پیمانانشان انجام داده‌اند.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: آن‌ها در لبنان با استفاده از نفوذ غربی‌ها این کشور را به یک کشمکش داخلی کشانده و در سوریه هم با ایجاد جنگ و بحران این سیاست را دنبال کرده و اردن هم مدت‌هاست که توان پایداری خود را از دست داده و اکنون مصر که چهارمین کشور همسایه فلسطین است در چنین شرایط بحرانی قرار گرفته است.
 
نعیمی با بیان این که عوامل داخلی و تحرکات خارجی مصر را در مسیری مبهم قرار داده، افزود: اگر نوعی مصالحه در این کشور انجام نشود و مسیر تغییر پیدا نکند، قطعا این وضعیت به نقاط خطرناک‌تری خواهد رسید.  
 
وی با اشاره به سابقه 80 ساله اخوان المسلمین و داشتن طرفداران بسیار، خاطر نشان کرد: این وضعیت به نوعی کشمکش داخلی انجامیده که از طریق آن رکود اقتصادی و بحران‌های جانبی از جمله بیکاری، فقر و ناامنی مصر را به سمت و سویی کشیده که امروز به جای آنکه بتواند کشوری تاثیرگذار در منطقه باشد، درگیر مسائل داخلی شده و معلوم نیست که تا چه زمانی می‌تواند این بحران را پایان دهد.
 
نعیمی در پایان با تاکد براینکه مصر دارای تمدن و تاریخی کهن است اظهار داشت: احتمال تجزیه در این کشور بعید است، اما نگاه وحدت نسبت به سرزمین مصر در دو طیف متخاصم دلیل کافی برای بازگشت امنیت نیست.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار