«آذرتاش» در نشست رسانه‌ای کنسرت گروه ریحان:

موسیقی آذربایجان توسط چند نفر انحصار شده است

نشست خبری گروه آذربایجانی ریحان در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران صبح امروز نشست خبری کنسرت موسیقی شاد آذربایجانی گروه ریحان با حضور هاشم اسلامیان، خواننده، میر طاهر مظلومی، کارگردان کنسرت، یاشار آذرتاش، سرپرست گروه هنری موسیقی ریحان و حجت مبذور تنظیم‌کننده قطعات در تالار وحدت برگزار شد.
 
میرطاهر مظلومی در ابتدا گفت: آنگاه که زبان قاصر می‌شود، موسیقی به سخن می‌آید. سکوت در بازیگری را باید از موسیقی آموخت و این ریتمی که موسیقی به وجود می‌آورد، باعث تجلی آرتیستیک می‌شود. من با افتخار در کنار این گروه هستم. این گروه را مدت‌ها است که می‌شناسم و قصه‌های فولکولوریک آذربایجان و قصه‌هایی که این گروه در ژانر موسیقی اجرا می‌کند و قصه‌هایی با عنوان متل که در زبان‌ مادربزرگ‌ها روایت می‌شد به صورت فولکولوریک توسط این گروه اجرا می‌شود.
 
در آینده نیز بزرگداشتی از بزرگان ایران به وسیله این گروه اجرا خواهد شد. وقتی فرزندان من چه گوارا را می‌شناسند ولی بزرگان و امیر یلان را نمی‌شناسند، بر عهده‌ی ما است که به آن‌ها به موسیقی این افراد را معرفی کنیم.
 
وی ادامه داد: اسلامیان از این پس به اسم آیهان شناخته خواهد شد و باید دید چقدر متبحرانه و عمیق اجرا می‌کند و شروع تا پایان مانند تداوم عینی است و مانند یک زندگی روایت می‌شود. من عاشقانه در کنار این گروه ایستادم. این گروه ارزش اجرا و مطرح شدن را دارد. اثر به نوعی کارگردانی شده و گروه حرکات آئینی خردسالی را هم خواهد داشت که هر کدام از این کودکان ارتشان تک نفره‌ی بازیگری هستند. هر کجا گروه ریحان می‌رود، به اسم ایران افتخاراتی پدید می‌آورد و مطمئن باشید این اجرا و اجراهای آتی به صورت فاخر خواهد شد.
 
هاشم اسلامیان در ادامه گفت: گروه ریحان از سال 79 شروع به فعالیت کرد. اصل گروه در این دوازده سال، دوازده نوازنده بوده که در این اجرا در دو ساعت 16 قطعه به مخاطبانش هدیه می‌کند.
 
مبذور در ادامه گفت: موسیقی آذربایجانی همیشه یک پیش‌بندی دارد، موسیقی آذربایجان از بدو آغاز سینه به سینه آمده ولی ما آن را به روزتر و به آن هارمونی بخشیدیم. شاید در قطعاتمان موسیقی غربی باشد و در کنار سازهای آذری تومبا هم داریم.

مظلومی در ادامه گفت: سینه به سینه خیلی کلمه درستی است و تکنولوژی این روزها این سینه به سینه را می‌بلعد و گاهی نیاز است به ماندگاری آن تأکید شود.

وی عنوان کرد:‌ در اجرای ما گیتار باس (بیس) هم وجود دارد، در حقیقت برای اولین بار است که در یک کنسرت آذری نقش اجرا می‌کند؛ در بسیاری از اجراهای آذری گیتار باس به عنوان دکور استفاده می‌شود اما در کنسرت ما برای آن پارتیتور نوشته‌ایم.

اسلامیان در ادامه عنوان کرد: ما بیشتر به کارهای شاد تمرکز داریم و سعی کرده‌ایم قطعات عامیانه را انتخاب کنیم، قطعه‌ ساری گلین قطعه‌ای است که بین مردم بسیار طرفدار دارد که ما آن را به شکل دیگری اجرا می‌کنیم که مسلماً برای مخاطبان شگفت‌انگیز خواهد بود.

آذرتاش در ادامه عنوان کرد: موسیقی آذربایجانی انحصار شده و شما الان در سطح کشور نمی‌توانید جز یک نفر را در حوزه این نوع موسیقی بشناسید که این ظلم به اساتید و جوان‌های موسیقی است، دفتر موسیقی از ما تست‌های بسیاری گرفت و روندهای مختلفی را طی کردیم تا توانستیم اجرایی در تالار وحدت را بگیریم.

مظلومی عنوان کرد: این گروه از پستی و بلندی های فراوانی عبور کرده و  باید خوشحال بود که چنین اجرای فاخری در تالار وحدت وجود دارد، انواع و اقسام مجوزها برای این کنسرت صادر شده که این فقط  به لطف خداوند بوده است؛ یک استعداد را نمی‌توان در قفس نگه داشت هنر مثل یک دینامیت می‌ماند که بالاخره منفجر می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار