شاباس سخنان نتانياهو و ليبرمن را درباره استعفای خود سخيف خواند

رئیس مستعفی کمیته تحقیق درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه سخنان مقامات این رژیم را درباره استعفای خود بسیار سبک و سخیف توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه اینترنتی عرب48؛ ویلیام شاباس کارشناس حقوقی و رئیس مستعفی کمیته حقیقت یاب سازمان ملل برای تحقیق درباره جنایات اسرائیل در جنگ اخیر غزه ادعاهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و اویگدور لیبرمن وزیر خارجه وی را رد کرد و اظهارات آنها را درباره استعفای خود سخیف و سبک دانست. 

شاباس امروز سه شنبه به کانال دو تلویزیون اسرائیل گفت نتانیاهو و لیبرمن استاد سخنان سخیف و سبک هستند. 
وی افزود خوشحالی نتانیاهو از این استعفا برای من غافلگیرکننده و غیرمنتظره نبود. وی از همان روز اول که به این مقام منصوب شدم از من خواست استعفا کنم. 

وی ضمن رد ادعاهای اسرائیل علیه خود افزود اوضاع در کمیته غیرقابل تحمل شده بود و من نخواستم حملات نتانیاهو و لیبرمن علیه شخص من نگاه ها را از مسئله اصلی یعنی تحقق عدالت برای قربانیان فلسطینی منحرف کند.
شاباس افزود نتانیاهو سخت در اشتباه است که گمان می کند گزارش کمیته قبلا نوشته شده است. وی گفت تلاش برای نوشتن گزارش اکنون آغاز شده است ولی به محتوای آن اشاره ای نکرد و افزود استعفای من هیچ تاثیری بر گزارش ندارد و این گزارش اوایل مارس آینده منتشر خواهد شد. 

وی ادعاهای اسرائیل را مبنی بر این که استعفای وی یک پیروزی دیپلماتیک برای آن است رد کرد و افزود پیام من به اسرائیلی ها این است که امیدوار باشند عدالت برای همه قربانیان نقض حقوق بشر در سراسر منطقه تحقق پیدا کند. 

نتانیاهو امروز و به دنبال استعفای شابس رئیس کمیته تحقیق سازمان ملل درباره اتهامات مطرح شده علیه اسرائیل در خصوص ارتکاب جنایات جنگی در جنگ اخیر غزه، خواستار توقف فعالیت این کمیته شد. 
لیبرمن نیز در واکنش به استعفای شاباس تاکید کرد استعفای وی از ریاست کمیته تحقیق تغییر در نتایج گزارش نخواهد داشت. وی مدعی شد این نتیجه گیری ها جانبدارانه و از پیش تعیین شده است و متناسب با هیئتی است که کمیته را تشکیل داده است و همه هدف آن لطمه زدن به اسرائیل است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار