حاشیه‌نگاری سومین روز جشنواره فیلم فجر؛

تکرار سوژه‌های تلخ/ روز زوج‌های سینمایی/ حاتمی کیا پای ثابت جشنواره

سومین روز جشنواره فیلم با حضور مسئولان سینمایی و زوج های سینمایی داغ شد.

تکرار سوژه‌های تلخ/ روز زوج‌های سینماییبه گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، سومین روز از جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم «مرگ ماهی» به کارگردانی روح الله حجازی آغاز شد. فیلمی که برخلاف روزهای ابتدایی با استقبال خوبی همراه بود و مورد پسند مخاطبان قرار گرفت.
 
محوریت این فیلم «مادر» بود،  به همین جهت کارگردان اثر در زمان معرفی، فیلم خود را به علی حاتمی و رسول ملاقلی پور تقدیم کرد.  
 
علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر در سومین روز به کاخ جشنواره آمد تا تماشاگر این فیلم باشد، همچنین حبیب ایل بیگی، ابراهیم حاتمی کیا به همراه خانواده اش، لیلا حاتمی، علی مصفا، حمید فرخ نژاد، کمال تبریزی، محمود رضوی و بهروز شعیبی از دیگر تماشاگران این فیلم بودند.
 
دومین سانس نمایش به فیلم مستند «بختک» اختصاص داشت که همانند روزهای قبل مهجور و بی حاشیه برگزار شد.
 
روز گذشته روز سه زوج سینمایی بود؛ مهمانان دیروز کاخ جشنواره امیر جعفری با ریما رامین فر و بهروز افخمی با مرجان شیرمحمدی و علی مصفا با لیلا حاتمی سه زن و شوهر سینمایی بودند که به کاخ جشنواره آمدند.

«شکاف» دیگر فیلمی بود که بعد از دو فیلم «احتمال باران اسیدی» و «تگرگ و آفتاب» به نمایش درآمد و بازهم سانس های پایانی تماشاگران زیادی داشت.  
 
مهمان ویژه این فیلم حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی بود که در روز سوم جشنواره به بازدید غرفه های رسانه های رادیویی و تلویزیونی رفت، همچینین از محل ویژه خبرنگاران نیز بازدید کرد. بعد از بررسی و تماشای فیلم خبرنگاران به سرعت به سراغ وی رفتند و در خصوص جشنواره فیلم فجر، فیلم سازی دو کارگردان و کارکرد سند مالکیت سینمایی، معرفی مدیران جدید و نمایش فیلم محمد در جشنواره سوالاتی را مطرح کردند و مهم ترین حرف ایوبی درباره نمایش فیلم مجیدی بود که عنوان کرد احتمال نمایش فیلم در جشنواره زیاد است؛ موضوع دیگری که به فیلم سازی ناصر تقوایی و بهرام بیضایی اختصاص داشت با پاسخ حمایت همه جانبه رئیس سازمان سینمایی همراه بود.
 
سه روز از نمایش فیلم های جشنواره می گذرد و بعد از تماشای هر فیلم متوجه می شوی که اکثر فیلم ها نمایی تلخ وسیاه از جامعه دارند و هروز این موضوع در حال تکرار شدن است و این بار زن را محوریت این موضوع قرار دادند و در این چند روز شاهد تنوع موضوعی نبودیم و هر روز تلخی از یک داستان را شاهد هستیم.
 
گفتنی است؛ هانیه توسلی، پانته آبهرام، فرزاد حسنی، طناز طباطبایی، بابک حمیدیان، مهتاب کرامتی، آزاده نامداری، پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، از مهمان دیروز جشنواره بودند اما برخلاف سال گذشته که محمدرضا شریفی نیا از پای ثابت های کاخ جشنواره بود امسال محسن کیایی و ابراهیم حاتمی کیا این عنوان را به خود اختصاص دادند.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.