منابع عراقی:

داعش در حال ساخت موشک‌هایی با کلاهک‌هایی حامل مواد شيميايی است

منابع عراقی از تحرکات گروه تروریستی داعش برای تولید موشک هایی با کلاهک های حامل مواد شیمیایی در کارخانه صنعتی خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، منابع عراقی از دستیابی گروه تروریستی داعش به گازهای سمی و شیمیایی خردل و کلر در استان نینوا در عراق و تحرکات عناصر آن برای تولید موشک هایی با کلاهک های حامل مواد شیمیایی در کارخانه صنعتی خبر دادند.

یک منبع محلی در استان نینوا در عراق روز پنج شنبه اعلام کرد گروه داعش به مقادیر زیاد گاز کلر در منطقه «ماء نینوی» دست یافته و آن را به همراه مقدار زیادی گاز خردل که از سوریه به دست آورده  به مکان دیگری منتقل کرده است.

پایگاه خبری السومریه نیوز عراق افزود: داعش پس از انتقال این مواد به مرکز و کارخانه صنعتی کوکجلی در شرق استان نینوا ساخت موشک ها و راکت هایی با قابلیت حمل کلاهک مواد شیمیایی را آغاز کرده است.

این منبع درباره احتمال اینکه داعش از این سلاح ها علیه نیروهای امنیتی عراق استفاده کند هشدار داد.

به گفته این منبع که خواست نامش فاش نشود، داعش بامداد امروز (پنج شنبه) مقدار زیادی از مواد شیمیایی را که از منطقه کوکجلی به دست آورده بود به همراه مقادیر زیادی از گاز خردل که از سوریه به دست آورده است به منطقه دیگری منتقل کرده است.

این منبع آگاه عراقی افزود: بیشتر اهالی و کارکنان این مجتمع صنعتی شاهد بوده اند که داعش موشک های بزرگی را وارد این مجتمع کرده است تا ترکیبی از مواد گاز خردل و گاز کلر در کلاهک های این موشک ها قرار دهد.  عناصر داعش از نزدیک شدن اهالی منطقه به این مجمتمع صنعتی جلوگیری  و آنها را تهدید کرده اند که در صورت نزدیک شدن به قتل خواهند رسید.


انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، شیمیایی ، موشک ، عراق ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار