کردها 65 روستای اطراف کوبانی را آزاد کردند

یک منبع نظامی کرد در شهر عین العرب(کوبانی)، شمال سوریه، تاکید کرد جنگجویان کرد تاکنون بیش از 65 روستای اطراف این شهر را از تروریست های داعش پس گرفتند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، "شرفان عبدی" از فرماندهان یگان های حمایت مردم ( گروهی مسلح از کردها در عین العرب) تاکید کرد: افراد مسلح کرد از یگان های حمایت مردم، پیشمرگه و ارتش آزاد سوریه از بیست و ششم ماه گذشته تاکنون بیش از 65 روستای اطراف کوبانی را که در تسلط داعش بود پس گرفتند.

وی تصریح کرد: پیشروی کردها به سرعت ادامه دارد زیرا بر خلاف داعشی ها با نقشه جغرافیایی منطقه آشنا هستند و داعشی ها نیز یکی پس از دیگری از روستاهای اطراف کوبانی عقب نشینی می‌کنند.

یگان های حمایت مردم در آخرین فتوحات خود موفق شدند چند روستای اطراف کوبانی را تصرف کنند و چندین عضو گروه داعش را به قتل برسانند.

در بیانیه ای که این گروه منتشر کرد آمده است پیشروی نیروهای وابسته به یگانهای حمایت مردم به سمت روستاهای استراتژیک در منطقه سوسانی منجر به آزاد سازی روستای سوسانی و تلتین شد. در نبردهایی که با اعضای داعش در این مناطق رخ داد 15 عضو داعش کشته شدند و مقدار قابل توجهی سلاح و مهمات نیز به غنیمت گرفته شده است.


انتهای پیام./.
برچسب ها: کرد ، کوبانی ، داعش ، آزاد ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار