بازگشت «ونسان ونگوگ»

ونگوگ در فیلمی با الهام از تابلوهایش دوباره جان می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از فیگارو، استودیوی "بریک تروفیلفر" زندگی نقاش معروف "ونسان ونگوگ" با الهام مستقیم از تابلوهایش به تصویر خواهد کشید. 

جدیدترین پروژه این استودیو "ونسان محبوب" نام دارد و اولین فیلمی است که در دنیا تماما از نقاشی رنگ و روغن با دست برای تصویرسازی صحنه‌ها استفاده کرده است. نقاشی‌هایی به سبک نقاشی ونگوگ که چیزی حدود 56 هزار و 800 تابلو خواهند بود. 

این پروژه به حضور 70 نقاش حرفه‌ای نیاز دارد هنرمندانی که با آثار ونسان وفادار باشند و البته بتوانند به طور شایسته‌ای آنها را بازآفرینی کرده و اندازه آنها را تغییر دهند. 

در واقع این فیلم که در آن نقاشی‌های ونگوگ برای روایت زندگی خود او جان می‌گیرند، به منظور بزرگداشت صدوبیست و پنجمین سالگرد خالق "گل‌های آفتابگردان" ثبت خواهد شد. 

"ونسان محبوب" بر 120 نقاشی و همچنین 800 نسخه از برنامه‌های ونگوگ تکیه دارد به ویژه آخرین نامه این هنرمند برای "بریک تروفیلنز" سیار الهام بخش بوده است، نامه‌ای که درآن چنین نوشته است: 

"از حقیقت نمی‌توانیم سخن بگوییم مگر در نقاشی‌هایمان"

براساس این گزارش فیلم مذکور توجه ویژ‌ه‌ای به مرگ نقاش "شب پرستاره" دارد. 

به گفته مدیر این استودیو، بیشتر مردم از حقیقت مرگ او اطلاعی ندارند و هنوز نمی‌دانند واقعا خودکشی کرده یا کشته شده و یا موضوع دیگری مطرح بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: اگرچه دیگر برای دانستن این حقیقت خیلی دیر است اما در این پروژه ما سعی داریم احتمالات مختلفی را در این‌خصوص مطرح و به تصویر بکشیم. 

گفتنی است فیلم کوتاه "پی‌یر و گرگ" استودیوی "بریک تر و فیلفر" در سال 2008 برنده جایزه اسکار شد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار