حاشیه‌نگاری ششمین روز جشنواره فیلم فجر

خبری از «جواد شمقدری» نیست/ حرفی که «مریلا زارعی» را مجبور به سخن گفتن کرد/ «عادل فردوسی پور» در کاخ جشنواره

ششمین روز جشنواره فیلم فجر شلوغ ترین روز جشنواره بود و نشست فیلم «ماهی سیاه کوچولو» حاشیه هایی برای برج میلاد به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ ششمین روز از جشنواره فیلم فجر امسال همچون سال‌های گذشته به دلیل همزمانی با نماز جمعه از نیمه ظهر با نمایش دو مستند «جای خالی» و «آزاد راه» آغاز شد که نکته قابل توجه حضور حجت الله ایوبی برای تماشای این دو مستند بود تا بگوید توجه ویژه ای به بخش مستند جشنواره دارد. همچنین رئیس سازمان سینمایی به محض خروج از سالن نمایش در جمع خبرنگارن قرار گرفت تا پاسخگوی مهم ترین سوال خبرنگاران مبنی بر نمایش فیلم «محمد رسول الله» باشد و باز هم پاسخ بی‌پرده ایوبی که هنوز هم برای وی زمان نمایش فیلم مشخص نیست.
 
«ماهی سیاه کوچولو» به کارگردانی مجید اسماعیلی در دومین نوبت نمایش داده شد، فیلمی که برای برخی خوشایند و برخی دیگر ناخوشایند بود.
 
با وجود اینکه انتظار می‌رفت نشست این فیلم بی‌حاشیه برگزار شود اما خالی از حاشیه نبود؛ مریلا زارعی با بازی خود در فیلم «شیار 143» مورد سوال قرار گرفت که چرا این نقش را در مقایسه با بازی قبلی خود پذیرفته است و وی نیز در جواب منتقدان اعلام کرد من این کار را آگاهانه و با احترام به نقش «الفت» انتخاب کردم و هر نقش دیگری را نیز متفاوت با نقش های قبلی ام بازی می کنم، حتی حاضرم برای نمایش مظلومیت املم حسین (ع) نقش یزید را ایفا کنم.

اما حاشیه جلسه به اینجا ختم نشد؛ منبع بودجه فیلم، دست زدن تماشاگران در حین تماشای فیلم، اعتراض همایون ارشادی به دعوت نشدن دیگر عوامل فیلم به روی سن، گفتگو و واضح نخواندن سوال رسانه ها توسط منتقد برنامه موضوعات دیگری بود که در این جلسه به وجود آمد.
 
اما «من دیه‌گو مارادونا هستم» و «کوچه بی نام» فیلم های بعدی نمایش داده روز گذشته بودند که با استقبال بسیار زیاد تماشاگران همراه شد و مورد پسند آنها نیز قرار گرفت.
 
ششمین روز جشنواره نیز جزء شلوغ ترین روز جشنواره قرار گرفت و مهمانان زیادی به کاخ جشنواره آمدند؛ ستاره اسکندری، محمود کلاری، رضا داوود نژاد، عادل فردوسی پور، رضا میرکریمی، ملیکا و مهراوه شریفی نیا و اکرم محمدی از دیگر چهرهای جدید جشنواره بودند.  
 
با وجود اینکه اعلام شده بود فیلم «محمد رسول الله» در روز جمعه نمایش داده نمی‌شود اما برخی از رسانه ها بر این اذعان داشتند که قرار است به صورت خصوصی نمایش داده شود اما با اعلام پایان نمایش فیلم های روز جمعه توسط مسئولان برج میلاد به این شایعه خاتمه دادند.
 
ششمین روز جشنواره فجر گذشت و خبری از جواد شمقدری نیست، سال گذشته نمایش فیلم «چ» بهانه ای بود تا رئیس سازمان سینمایی سابق به کاخ جشنواره بیاید اما امسال بهانه ای نداشت؛ در این چند روز شاهد حضور دبیران سال های گذشته چون محمد خزاعی و محمدرضا عباسیان بودیم اما شمقدری نبود، اینکه از وی دعوت نشده و یا خودش برای ایجاد نکردن حاشیه به این جشنواره نیامده سوالی است که در ذهن مانده و جوابی برایش پیدا نشده است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار