دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر داد

آزاد سازی قیمت بلیت هواپیما تا پایان برنامه پنجم

سامانی گفت: آزادسازی قیمت بلیت هواپیما‌ها باید تا پایان برنامه پنجم به طور کامل آزاد شود زیرا با شناور سازی قیمت‌ها را نمی‌توان به طور کامل کنترل کرد.

دولت باید دست خود را از تعیین قیمت بلیت هواپیما کوتاه کندسامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه انجمن شرکت‌های هواپیمایی نظارت‌های کلی بر تمامی شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های هواپیمایی دارد، گفت: این انجمن دستورالعمل‌هایی دارد که نظارت‌های عالیه بر تمامی آژانس‌ها اعمال می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه در قانون برنامه پنجم آزاد شدن قیمت‌های بلیت‌های هواپیما در نظر گرفته شده بود، گفت: متاسفانه هنوز قیمت‌ها تکلیفی تعیین می‌شود و همین موضوع زمینه ساز ایجاد مشکل در شرکت‌ها شده است.  
 
سامانی یادآور شد: دولت دست بر روی قیمت‌ها گذاشته و بحث عرضه و تقاضای پولی را دچار تناقض کرده است.  
 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد:  آزادسازی قیمت بلیت هواپیما‌ها باید تا پایان برنامه پنجم به طور کامل آزاد شود زیرا با شناور سازی قیمت‌ها را نمی‌توان به طور کامل کنترل کرد. 

سامانی در خصوص رتبه بندی شرکت‌های هواپیمایی گفت: رتبه بندی شرکت‌های هواپیمایی با رتبه بندی جهانی مصداقی ندارد و شرکت‌های هواپیمایی در این موضوع با محدودیت روبرو است.  
 
وی خاطرنشان کرد: رتبه بندی شرکت‌های هواپیمایی دارای ساز و کاری است که انجمن در حال تعیین شاخص‌ها و اصلاح رتبه‌های شرکت‌های هواپیمایی است.  
 
انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت ، بلیت ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار