معاون درمان وزارت بهداشت:

ارائه خدمت به تمام مردم مستلزم 2 برابر شدن امکانات موجود است

دکتر آقاجانی گفت: امکانات موجود در حوزه درمان، پاسخگوی نیاز آحاد مردم در کشور نیست و حداقل این امکانات باید 2 برابر شود تا بتوان ادعا کرد به همه مردم ارائه خدمت می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سطح بندی خدمات درمانی یا آمایش سرزمینی درمان در برنامه چهارم توسعه در بخش‌ دولتی شروع شد و طی برنامه پنجم توسعه در دو بخش خصوصی و دولتی براساس سطح بندی خدمات به ارائه خدمت پرداخت. در سال 94 در 3 سطح سطح بندی صورت گرفته و نهایی می‌شود که سطح سوم مربوط به قطب‌های سرطان است.

وی ادامه داد: آنچه مطرح است ناکافی بودن امکانات موجود و نیاز به 2 برابر شدن این امکانات  است تا بتوان مدعی شد به تمام مردم خدمت رسانی صورت می‌گیرد و با نگاهی به چشم انداز 1404 می‌توان جای خالی امکانات در حوزه درمان را بیشتر درک کرد.

آقاجانی گفت: به عنوان مثال برای درمان سرطان در حال حاضر 60 دستگاه پرتو درمانی داریم که تا سال 94 باید 60 دستگاه دیگر به این مجموعه اضافه شود. ضمن اینکه تا سال 1404 نیاز به اضافه شدن 60 دستگاه دیگر است و می‌توان گفت تا سال 1404 این دستگاهها باید 3 برابر شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار