انتقاد ایران از بی‌تفاوتی شورای امنیت در قبال رژیم متجاوز اسرائیل

کوتاهی شورای امنیت در محکوم کردن اسرائیل بر سر حمله هوایی این رژیم در بلندی‌های جولان، انتقاد ایران را به همراه داشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "غلامحسین دهقانی"، سفیر و سرپرست نمایندگی ایران در سازمان ملل در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت: شورای امنیت در اتخاذ هر موضعی برای محکوم کردن این [رژیم] متجاوز بی‌تفاوت است در حالیکه این اقدام، نقض آشکار قوانین بین الملل بود.

دهقانی افزود: شورای امنیت بار دیگر اجازه داد این رژیم از [مجازات] جنایتی که مرتکب شده بود، بگریزد و در محکوم کردن تجاوز اسرائیل نیز کوتاهی کرد.

نماینده ایران در سازمان ملل گفت مصونیت رژیم اسرائیل از مجازات به برقراری صلح و امنیت در جهان کمک نمی کند و به مرگ افراد بی‌گناه بیشتری منجر می‌شود.

دهقانی این اظهارات را در رابطه با حمله هوایی 18 ژانویه اسرائیل در سوریه مطرح کرد. در این حمله 6 عضو جنبش مقاومت حزب‌‌الله لبنان از جمله جهاد مغنیه، فرزند عماد مغنیه، از فرماندهان ارشد پیشین حزب‌الله و سردار سرتیپ پاسدار محمد علی الله دادی، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جان خود را از دست دادند.

بنا به گزارش رسانه‌ها، اسرائیل این حمله را در شهر قنیطره واقع در بلندی‌های جولان و به کمک تروریست‌های تکفیری به ویژه عناصر جبهه النصره انجام داد. در پاسخ به این حمله، حزب الله نظامیان اسرائیلی را در مزارع اشغالی «شبعا» هدف قرار داد. در این حمله دو نظامی صهیونیست کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

اسرائیل در چند سال گذشته حملات هوایی متعددی در سوریه اجرا کرده است. ارتش سوریه به دفعات مقادیر زیادی از تسلیحات و ادوات پیشرفته ساخت اسرائیل را از پیکارجویان مورد حمایت خارج ضبط کرده است.

با این وجود سازمان ملل در رابطه با این حملات تا کنون اقدامی انجام نداده است. دمشق با محکوم کردن حملات اسرائیل، آنها را ناقض حاکمیت خود برشمرد.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار