بساق‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

رشد 99 درصدی تولید محصولات پتروشیمی نسبت به سال گذشته

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تولید محصولات پتروشیمی در سال جاری نسبت به سال گذشته روند مثبتی داشته به طوری که با تولید گاز طبیعی در فازهای پارس جنوبی رشد خوبی را در این صنعت شاهد بودیم.

علی‌محمد بساق زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص وضعیت تولید محصولات پتروشمی اظهار داشت: تولید محصولات پتروشیمی در سال جاری نسبت به سال گذشته روند مثبتی داشته به طوری که با تولید گاز طبیعی در فازهای پارس جنوبی رشد خوبی را شاهد بود.

وی تصریح کرد: بالای 99 درصد نسبت به سال گذشته تاکنون افزایش تولید داشتیم.

بساق‌زاده اظهار داشت: واحدهایی که با گاز فعالیت می‌کردند محدودیت‌ها برداشته شده و در حال حاضر برخی از واحدها با کمبود خوراک مواجه هستند که در صورت تامین، شرایط مناسب تری خواهند داشت.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در خصوص فایناس طرح‌های پتروشیمی افزود: فاینانس پتروشیمی لرستان تامین شده و هم اکنون به مرحله تولید آزمایشی رسیده است که در این پتروشیمی حدود 300 هزار تن پلیمر تولید می شود؛ همچنین کارهای راه اندازی پتروشیمی کاویان 2 به اتمام رسیده و مراحل آماده‌سازی را طی می‌کند. 

وی تاکید کرد: پروژه‌هایی که با چینی‌ها انجام می‌شد فاینانس آنها بازگشایی شده و مابقی نیز در حال فعال شدن است و امید است که با برداشتن تحریم اجرای طرح‌ها سرعت عمل بیشتری به خود بگیرد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تصریح کرد: هم اکنون موانع تولید اتان در کشور برداشته شده و پیش بینی می‌شود که اواسط سال آینده موانع به صورت کامل برداشته شود.

وی تصریح کرد: تامین خوراک مورد نیاز پتروشیمی ها امسال نسبت به پارسال بهبود یافته است.
 
بساق زاده افزود: مجتمع‌های پتروشیمی کشور آمادگی دریافت اتان فازهای ١٥ تا ١٨ پارس جنوبی را دارد و اکنون پتروشیمی های کاویان، مروارید، جم و آریاساسول به دلیل کمبود اتان در کشور با ظرفیت واقعی خود در حال کار نیستند و می توانند با افزایش دریافت خوراک بر حجم تولید خود اضافه کنند.
 
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که پارسال به دلیل کمبود خوراک در این فصل تولید محصولات پتروشیمی کشور بیش از یک و نیم میلیون تن کاهش یافت، گفت: امید است با افزایش تولید در پارس جنوبی، دیگر مجتمع‌های پتروشیمی با چالش کمبود خوراک روبرو نشوند.

وی با اشاره به اینکه بایستی در کشور روی موضوع NGL پبیشتر پرداخته شود، اظهار داشت: NGL یا گاز غنی بیشتر مورد تاکید مسئولان است چرا که مقدار گازهای همراه نفت خام که با توسعه ای صنعت ارتباط دارد سعی می شود در این مقوله بیشتر کار شود، همچنین برای بعضی از خوراک ها مثل نفتا که محدودیت خاصی نیست باید پایداری و کیفیت را بهتر کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار